استقلال در معرض پرونده‌های سنگین مالی

باشگاه استقلال در شرایطی اقدام به گرفتن بازیکن و مربی خارجی کرده است که بدهی‌های مالی قبلی این باشگاه هنوز به طور کامل پرداخت و سبک نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در پایان لیگ برتر بیستم برخی از تیم‌های حاضر در مسابقات با بدهی‌های مالی زیاد به بازیکنان و مربیان خارجی خود مواجه شدند که برای پرداخت این بدهی‌ها به مشکل خوردند. در این بین دو تیم استقلال و پرسپولیس که سال‌هاست با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند با پرونده‌های مالی بیشتری مواجه شدند. شاید همین حجم بدهی‌ها باعث شده بود که اهالی فوتبال تصور کنند این دو تیم به این زودی‌ها اقدام به جذب نفرات خارجی نخواهند کرد اما استقلال برای فصل بیست و یکم لیگ برتر بار دیگر ریسک کرد و به خرید بازیکن و حتی مربی خارجی اقدام نموند. 

این افدام باشگاه استقلال موجب شد که استقلالی‌ها  اگر همچون سنوات گذشته عمل کند بازهم پرونده‌های قطور مالی، آینده‌اشان را تهدیدکند و در معرض خطر بزرگی قرار بگیرند. البته به نظر می‌رسد آن‌ها با سنجیدن شرایط تیمی و باشگاهی دست به این اقدام زدند اما آیا پیش از اینکه بدهی‌ های قبلی تسویه نشده بود، این اقدام برای جذب نفرات جدید منطقی بود؟

تجربه نشان داده است که مدیران پیشین باشگاه استقلال همواره دقیقه ۹۰ از محرومیت‌های سنگین فرار کرده‌اند و با پرداخت بدهی به مربیان و بازیکنان خارجی، باشگاه را از محرومیت شدیدتر مصون نگه داشته‌اند اما این ماجرا همواره به عنوان یک تهدید بزرگ در باشگاه استقلال شناخته می‌شود و هر قدر هم که تیم مدیریتی جدید نسبت به کسب درآمدهای تازه ابراز امیدواری کند اما به هر شکل تا زمانی که این بازیکنان تحت قرارداد با باشگاه هستند، نگرانی درباره شیوه پرداخت حقوق آنها پا برجا است.اکنون نیز به واسطه جذب یامگا و ژستد، دو بازیکن فرانسوی جدید، همان دل‌مشغولی‌ها پا برجا است و این سؤال مهم ذهن کارشناسان و حتی هواداران استقلال را در بر گرفته که آیا باشگاه قادر به پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان خارجی هست یا خیر؟!

شنیده ها حاکی از این است که باشگاه استقلال نزدیک به ۷۰۰ هزار یورو دستمزد به دو عضور جدید خارجی‌اش پرداخت کرده است. حال اینکه در قرارداد این بازیکنان آپشن‌هایی هم وجود داشته باشد هنوز افشا نشده اما با توجه به اینکه پیش‌تر مدیران باشگاه استقلال همواره بندهایی در قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی قرار می‌دادند بعید است که بازیکنان جدید نیز همین رویه را در پیش نگرفته باشند و باشگاه نیز با درخواست آنها موافقت نکرده باشد.به خصوص اینکه هم ژستد و هم یامگا سوابق مطلوبی در دنیای فوتبال دارند و با عقبه پررنگ به استقلال پیوسته‌اند و باشگاه باید دستمزد مطلوبی برای حفظ آنها پرداخت کند.

البته مدیرعامل باشگاه استقلال اخیراً مدعی شده که حامی مالی باشگاه استقلال باید مبلغ ۵۰۰ میلیارد هزینه کند و اگر ادعای آجورلو در کسب این مبلغ قابل توجه صحت داشته باشد، باشگاه استقلال با مشکل حادی بابت پرداخت حقوق خارجی‌های خود مواجه نخواهد بود.

در روزهایی که بدهی‌های بازیکنانی نظیر  شیخ دیاباته، هرویه میلیچ و مهم‌تر از همه آندره‌آ استراماچونی همچنان پابرجاست و استقلال را در معرض خطرات محرومیت های مالی زیادی قرار داده است، باید پرسید که رویکرد مدیران استقلال برای پرداخت سنگین مبالغ به نفرات جدید خارجی، چه بوده است؟ استقلال که این روزها تیم خوب لیگ برتر است و نشان داده که از مدعیان قهرمانی است، باید هر لحظه نگران مشکلاتی باشد که ممکن از شکایت بازیکنان طلبکار پیشین برایشان ایجاد کند. 

کد خبر: 34036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =