هوای پایتخت؛ آلوده برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده بوده است و این شرایط طی امروز 23 آذر تداوم خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبحگاه امروز (۲۳ آذر ماه) کیفیت هوای بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که عمدتا ناشی از افزایش ترافیک، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز با توجه به پایداری و سکون جو شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد بنابراین کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۴ آذر ماه) با آغاز تردد خودروها انتظار می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد که به‌دلیل حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد مؤثر خواهد بود.

احتمال استمرار پایداری جو طی روز موجب تجمع آلاینده‌ها می‌شود. این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۲۴ آذر ماه) ادامه خواهد داشت و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۱۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۹ است و هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد خبر: 3391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =