گلستان سعدی را بشنوید

۱۰ حکایت از گلستان سعدی شیرازی، به شکل کتاب صوتی به بازار نشر راه یافت.

به گزارش آتیه آنلاین، کتاب صوتی از گلستان شنو شامل ۱۰ حکایت آموزنده و اخلاقی‌ست که سعدی شیرازی شاعر و نویسنده‌ی نامدار و محبوب ایرانی آن‌ها را در قالب نظم و نثر نگاشته است. این اثر که منتخبی از کتاب گلستان به شمار می‌رود، به همراه نوای سازهای ایرانی خوانده شده است.

درباره کتاب صوتی از گلستان شنو:
گلستان سعدی را می‌توان از مهم‌ترین آثار اخلاقی و تعلیمی در ادبیات فارسی به شمار آورد. این کتاب دارای یک دیباچه و هشت باب است که به نظم و نثر نوشته شده‌اند. سعدی شیرازی این کتاب را طی شش ماه به رشته تحریر در آورده است. به طور کلی بیشتر آثار این نویسنده کوتاه و با لحن اخلاقی و پندهای آموزنده هستند.

کتاب گلستان با شیوهٔ داستانی وضعیت جامعه آن زمان را از نظر فرهنگی و اجتماعی به تصویر کشیده است. سعدی در این اثر خیلی به تاریخ‌نگاری و تذکره‌نویسی روی نیاورده و تنها امور مربوط سبک زندگی و معیشت انسان‌ها را روایت کرده است. نوشتن بوستان و گلستان شهرتی عظیم برای سعدی به ارمغان آورد به شکلی که بسیاری از صاحب‌نظران این آثار را شاهکارهایی درخشان به شمار می‌آورند.

کتاب از گلستان شنو شامل ۱۰ حکایت برگزیده از کتاب گلستان می‌شود که با لحنی جذاب و دلنشین برای شما روایت می‌شوند. همراه با شنیدن این داستان‌ها و حکایات، می‌توانید نوای سازهای ایرانی را به شکلی زیبا نیز بشنوید و لذت ببرید.

کتاب صوتی از گلستان شنو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
اگر به ادبیات کهن پارسی به خصوص کتاب‌های سعدی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

افصح المتکلمین، سعدی شیرازی
این نویسنده و شاعر مشهور ایرانی در قرن هفتم و در شیراز به دنیا آمد. او مردی حکیم و دانا بود که در طول زندگی خود به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد. ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله بن مشرف با تخلص سعدی شیرازی (Saadi Shirazi) بخاطر نظم و نثر آهنگین، جذاب و برجسته آثار خود به شهرتی جهانی دست یافت و جایگاه ویژه‌ای در ادبیات دنیا دارد. تا حدی که به او القاب مختلفی مانند پادشاه سخن، استاد سخن، شیخ اجل داده‌اند.

وی در طول زندگی خود رویدادهای خاص سیاسی و اجتماعی را تجربه کرده است؛ چراکه در دوران حملات مغول زندگی می‌کرد و زوال مملکت خود را به چشم دید. سعدی خدمات ارزنده‌ای را به ادبیات جهان ارائه کرد، کلیات سعدی که حاوی گلستان (نثر) و بوستان (نظم) است جزو آثار برگزیده‌ی او به شمار می‌آیند. این شاعر و نویسنده توانای ایرانی سرانجام در سال ۶۹۰ هجری از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی از گلستان شنو می‌شنویم:
پیش یکی از مشایخ گله کردم که فلان به فساد من گواهی داده است. گفتا: «به صلاحش خجل کن.»

تو نیکو روش باش تا بدسگال / به نقص تو گفتن نیابد مجال

چو آهنگ بربط بود مستقیم / کی از دست مطرب خورد گوشمال

مشخصات کتاب صوتی
نام کتاب: کتاب صوتی از گلستان شنو
نویسنده: سعدی شیرازی
گوینده: مریم نظامی نژاد، زهرا مظفری، پیمان پورشکیبایی، مهشید مهردادیان
ناشر صوتی: انتشارات اساطیر پارسی
سال انتشار: ۱۴۰۰
فرمت کتاب: MP۳
مدت: ۴۶ دقیقه
زبان: فارسی
موضوع کتاب: کتاب صوتی، داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی: ۱۵۰۰۰ تومان - ۳.۴۹ یورو

کتاب صوتی از گلستان شنو را در اپلیکیشن کتابراه گوش کنید.

کد خبر: 33614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =