مشارکت تامین‌اجتماعی در تحقیقات پلاسما درمانی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، یکی از اقدامات مهم این مدیریت را در همه‌گیری کرونا به منظور کمک به درمان این بیماری، انجام طرح‌های تحقیقاتی در راستای پلاسما درمانی عنوان کرد.

دکتر علی اعتصام پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: برای این منظور اثرات تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته از بیماری کووید۱۹ بر شاخص‌های بهبودی و مورتالیتی (مرگ‌ومیر) بیماران بدحال بررسی و نتایج آن با گروه کنترل این طرح، مقایسه شد.

وی با اشاره به روند اجرای این تحقیق در درمانگاه قدس اصفهان، اظهار کرد: برای اجرای طرح، پس از امکان سنجی انجام آن، پروپوزال طرح تدوین و با بانک خون استان تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، گفت: همچنین بانک اطلاعاتی از تعدادی از بیماران بهبود یافته دارای شرایط ورود به طرح تهیه و بیماران بهبود یافته براساس دارا بودن شرایط لازم، پذیرش شدند. به این ترتیب، پلاسماهای دریافتی از این بیماران به همراه نمونه‌ها به سازمان انتقال خون ایران برای فریز شدن ارسال شد.

اعتصام‌پور تصریح کرد: همچنین در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در صورت درخواست پزشک برای پلاسما درمانی، مراتب از سوی واحد آزمایشگاه پی‌گیری و پلاسماهای دریافتی از سازمان انتقال خون، برای صحه‌گذاری سلامت به آزمایشگاه‌های مورد تایید «اداره امور آزمایشگاه» ارسال می‌شود.

وی یکی دیگر از ابعاد مهم راهبردهای مدیریتی تامین‌اجتماعی را در مقابله با کرونا، مربوط به حوزه روانشناسی منابع انسانی و روحیه‌بخشی به کادر درمان عنوان کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، افزود: این اقدام در شرایطی که بار افزایش بیماران کرونا در پیک‌های این بیماری، بردوش کادر درمان، قرار دارد، بسیار ضروری به نظر می‌رسید و برای این منظور جلسات بالینی با حضور متخصص روانپزشکی برای روحیه‌بخشی به کارکنان برگزار می‌شود.

اعتصام‌پور اظهار کرد: از سوی دیگر برای توان‌مند سازی کارکنان، آمایش شبیه‌سازی بحران برگزار شد تا مخاطرات ناشی از برخورد با بیماری کاهش یابد.

وی یکی دیگر از راهبردهای مدیریتی در شرایط کرونا را تدوین برنامه پاسخ به بیماری کووید۱۹ در مدیریت درمان، بیمارستان‌ها، مراکز سرپایی و دفتر اسناد پزشکی عنوان کرد و گفت: این طرح دربر گیرنده تمامی اقدامات انجام شده در ستاد مدیریت درمان است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونا در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان به صورت مستمر به سازمان تامین‌اجتماعی، ستاد استانی مدیریت کرونا و «کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی» گزارش می‌شود.   

کد خبر: 31793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =