ترسیم افق برنامه‌های سه‌ماهه شهرداری تهران

شهردار تهران اعلام کرد: جدول برنامه ها و افق چشم انداز سه ماهه شهرداری ترسیم و بسته شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز سه شنبه در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: نزدیک یک ماه و نیم از مسئولیت شهردار شدنم سپری می شود و در این مدت اساس کارم در تعامل با شورای شهر، ریل گذاری و پرهیز از سلیقه ای رفتار کردن بود.

وی یادآورشد: برای آینده شهرداری افقی را ترسیم کرده ایم و گام به گام به سمت این آینده مطلوب پیش می رویم اما ابتدا باید شرایط خود را می شناختیم.

زاکانی با بیان اینکه از انتخاب تا انتصاب بنده کفایت می کرد که شناختی دقیقی را از شهر و وضعیت آن پیدا کنم، گفت: در آن ۲۶ روز بنده، معاونان و مسئولان نواحی و مناطق نشست هایی داشتیم و در نهایت ۱۰ کارگروه شکل گرفت و نتایج کار و بررسی خود را اعلام کردند.

شهردار تهران گفت: بزرگترین چالش ما در ابتدای کار، موضوع حقوق و دستمزد بودچراکه شهرداری طی ۲ سال گذشته سعی بر پرداخت حقوق داشت و این روند از ۲۸ هر ماه آغاز می شد و تا ۱۵ ماه بعد ادامه پیدا می کرد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی سرپرست شهرداری در آن مقطع زمانی نیز پرداخت حقوق و دستمزد بود و همه تلاش کردند تا این مسیر را به درستی طی کنیم.

زاکانی ادامه داد: براین اساس طبق برنامه ای که پی ریزی کردیم مقرر شد از ۱۵ هر ماه روند بررسی حقوق ها آغاز و در نهایت ۲۸ ماه پرداخت شود اما مراقب بودیم که در این روند بود تخلفی انجام نشود و در ادامه دغدغه پرداخت حقوق رفع شد.

شهردار تهران گفت: برنامه خزانه واحد شهرداری را پی ریزی کردیم و در یک نوبت هزار و ۲۰۰ حساب به یک حساب واحد تبدیل شد.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم تا شهرداری به الگویی بزرگ و دقیق با ریل گذاری های انجام شده برای سایر نهادها تبدیل شود البته ذکر این نکته لازم است که با توجه به کسورات قانون و مشکلات حقوقی شهرداری، هر هفته با یک مساله حقوقی مواجه هستیم.

حدیث نبوی در انتصابات، سرلوحه من بود

زاکانی اضافه کرد: گام بعدی انتصابات بود که روالی گذاشتیم و از مجرب ترین افراد با ملاک و منطقی انتخاب کردیم که خود همین روال، یک الگو است اگرچه همه این اقدامات نسبی محسوب می شود.

شهردار تهران بیان کرد: حدیث نبوی(اگر شخصی، فردی را برای مسئولیتی انتخاب کند در حالی که شخص توانمندتری نیز وجود دارد، خیانت کرده است) در انتخاب افراد، سرلوحه من بود از این رو پاسخگوی قاعده ای که گذاشتم، هستم.

زاکانی تصریح کرد: در موضوع انتصابات هیچ یک از دوستان شورا هیچ فشاری به من وارد نکرد، هرچه هست از بیرون شوراست و آرزوهای خود را تحمیل می کنند و خواهان اختلاف میان شورا و شهرداری هستند.

وی افزود: همه همکاری های میان ما و شورا نیز باید در کمیسیون ها و جلسات با هماهنگی ۱۰۰ درصدی باشد و از همین رو پیشنهادات شورا نیز در انتصابات دریافت و در کانون ارزیابی مورد سنجش قرار گرفت.

زاکانی یادآورشد: از اشتباهات بزرگ دوره گذشته این بود که اداره انتصابات را از استقلال خارج کرده بودند که پیشنهاد راه اندازی آن را طی لایحه ای به شورا ارائه خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: سومین اقدام ما ناظر بر بحث کرونا بود. روزانه حوالی ۲۰۰ نفر در شهر فوت می کردند از این رو مسیری انتخاب شد تا در موضوع واکسیناسیون، بیش از ۵۰ درصد موج را شهرداری بر عهده گرفت.

وی اظهارداشت: این سه اقدام طی یک ماه نخست انجام شد و دیگر برنامه ها در دستور کار قرار دارد و دیگر در شهرداری آرامش نخواهیم داشت تا این نهاد بتواند از ویژگی های خود بهره بگیرد و هم به دیگر نهاد ها در کشور کمک کند.

زاکانی اضافه کرد: اقدام بعدی، برنامه ریزی برای برخورداری از طرحی مدون در شهرداری بود و امروز صاحب یک برنامه ۶ ماهه هستیم که یک تحول جدی را در شهر ایجاد خواهد کرد و این نکته بسیار مهمی است.

شهردار تهران بیان کرد: فعالیت های اجتماعی اساسی ما در آستانه شروع است تا بتوانیم چهره شهر را بعد از سالیان سال متفاوت کنیم و این لکه هایی که چهره شهر را منکوب کرده نداشته باشیم و بتوانیم به خانواده های آسیب دیده بسازیم و به جامعه برگردانیم.

وی خاطر نشان کرد: اهتمام و ویژگی شهرداری که می تواند مانند نخ تسبیح باقی نهادها باشد بسیار زیاد است و در کنار آن بحث نگهداشت شهر است که دستورالعمل آن جمع بندی و ابلاغ شد.

زاکانی ادامه داد: ما در شهرداری واقف هستیم که چه گامی را باید برداریم و گام ۶ ماهه معلوم شده اما میزان کاردکردمان یک صورت نمایی به خود می گیرد و علاوه بر آن از کارهای کوتاه مدت و بلند مدت هم غافل نشده ایم.

جامعه نیازمند خدمت است، نه دعوا
شهردار تهران گفت: جامعه نیاز به خدمت و کار دارد و نه دعوا. علاقه ای نداشتیم که اشتباهات گذشته را مطرح و اعلام کنیم چراکه معتقدم جامعه خدمت، کار و آرامش می خواهد و رسانه ها نیز اخبار کذب را منعکس نکنند چون این به نفع هیچ کس نیست.

وی اضافه کرد: دیگران نمی توانند خارج از قانون برای ما وظیفه ای بتراشند به اضافه اینکه رییس مجلس نیز خود ۱۲ سال سکاندار شهر بوده و به اوضاع واقف است.

زاکانی با بیان اینکه براساس قانون شهردار می تواند ۹ مشاور داشته باشد، گفت: در گذشته ۱۵ مشاور انتخاب شده بودند که فراتر از تعداد قانونی بود؛ بحث ما در انتخاب مشاوران، توجه به امر فرا معاونتی است و بنده نیز تا کنون سه مشاور انتخاب کرده ام.

وی یادآورشد: از مشکلات گذشته این بود که مباحث مختلف بخشی می شد و کار پیش نمی رفت اما مشاوران می توانند قاعده ای را ترسیم کنند و محور را فرا معاونتی پیش ببرند.

زاکانی تاکید کرد: مهم است که مجموعه شهرداری و شورای شهر به عنوان ید واحد در مسیر تحقق وعده هایی که به مردم در ابعاد مختلف داده ایم، گام برداریم.

کد خبر: 31778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =