"ایران" رکورددار بالاترین کشفیات موادمخدر جهان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که براساس آمارهای رسمی سازمان ملل، ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۷۲ درصد مرفین جهان و ۲۰ درصد هرویین جهان مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار مومنی در نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر و بررسی تحولات کشور افغانستان و پیامدهای آن در عرصه مبارزه با بیان اینکه جمهوری اسلامی براساس احکام شرع و اصول پایدار جمهوری اسلامی ایران با همه ابعاد مواد مخدر مبارزه می کند (اعم از تولید، ورود و قاچاق و توزیع و ترانزیت) گفت: برای جمهوری اسلامی ایران هم فرقی ندارد که این مواد مخدر بخواهد کدام جوان و کدام انسان از انسانهای همنوع کره زمین را مورد آسیب قرار دهد و قاطعانه با همه انواع قاچاق مواد مخدر برخورد می شود.  

به گفته وی، براساس آمارهای رسمی سازمان ملل، ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، ۷۲ درصد مرفین جهان و ۲۰ درصد هرویین جهان مربوط به جمهوری اسلامی ایران است. اینها یک عدد نیست و پشت آن مجاهدتها و جانفشانیهای فراوانی نهفته است.  

مومنی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۳۰۰۰درگیری با قاچاقچیان و اشرار صورت گرفته که طی آنها ۴ نفر از فرزندان این سرزمین به شهادت رسیدند و بیش از ۱۰ نفر هم مجروح شدند.  

مومنی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر در تاریخ ایران و جهان مربوط به ایران بود، افزود: ۱۱۷۷ تن انواع مواد مخدر در سال گذشته کشف شد. در طول مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قریب به ۴۰۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار مجروح و جانباز تقدیم شده و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جهان در حال مبارزه با این پدیده شوم است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ایران نه مبداء تولید است و نه مقصد مصرف و همچنین تنها کشور در مسیر ترانزیت موادمخدر هم نیست.

وی افزود: ایران یکی از کشورهای مسیر و چند کشور مسیر دیگر هم است تا به مقصد نهایی برسد. یک پرسش جدی در اینجا مطرح است؛ چطور می شود جمهوری اسلامی ایران ۱۱۷۷ تن کشف کند و کشور دیگری که در مسیر است کمتر از دو دهم درصد کشف کند و کشور دیگری که بعد از آن است و در کنار آن  هم قرار دارد بیشتر کشف کند؟. آیا مواد وقتی به این کشور می رسد پرواز می‌کند؟ این تلاش ایران که حاصل دلاور مردان این کشور است براساس این نگاه و دیدگاه است.

کد خبر: 31774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =