بازگشایی منطقی و معقول مدارس، ضرورت دارد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ضرورت دارد که مدارس به شکل منطقی و معقول بازگشایی شود و این تصمیم باید به گونه‌ای اجرا شود که دانش‌آموزان بتوانند از مدارس استفاده کنند و در عین حال زنجیره بیماری کرونا نیز قطع شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: امروز چهل و پنجمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا و چهارمین جلسه در دولت جدید برگزار شد و در آن موضوعاتی مانند تصمیم کمیته علمی برای بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی، ارزیابی هوشمندسازی محدودیت‌ها در سه استان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان، ارزیابی خدمات آزمایشگاهی در روش‌های مولکولی و آنتی ژنی و بررسی ژنی، عفونت‌های قارچی یا قارچ سیاه و استفاده از طب ایرانی به عنوان طب مکمل برای بیماران کووید۱۹ بررسی شد.

وی افزود: کمیته علمی در خصوص بازگشایی مدارس و موسسات آموزشی، تصمیم گیری علمی کرده و جوانب مختلف، در نظر گرفته می‌شود. باید سود و زیان باز و بسته بودن مدارس را مورد توجه داشته باشیم اما عدم بازگشایی مدارس، آسیب‌های جبران ناپذیری را به دانش‌آموزان وارد می‌کند و لازم است که برای بازگشایی مدارس، تصمیم گیری شود که البته ملاحظاتی دارد.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: اولویت بازگشایی مدارس ترجیحا باید در استان‌ها و مناطقی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند چون بار بیماری، مهمترین فاکتور در هر منطقه است و بار بیماری، به عنوان مهمترین مولفه باید مورد توجه قرار گیرد و نباید مدارس در کل شهرستان‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی همزمان بازگشایی شوند.

دکتر جان بابایی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم این است که چه دروسی در مدارس و موسسات آموزشی حتما باید حضوری ارائه شود چون در دروس حضوری، کارایی روش‌های مجازی، موثر نیست و حتما باید این ملاحظه نیز برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شود. همچنین زیرساخت‌هایی در وزارت آموزش و پرورش مانند واکسیناسیون دانش آموزان، تامین ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و فضای فیزیکی مناسب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص برداشتن برخی محدودیت‌ها در تهران، گفت: خوشبختانه روند مرگ و میر، بستری و بار سرپایی در تهران رو به کاهش است. یکی از مولفه‌های محدودیت‌ها، لغو ساعات دورکاری کارمندان در تهران است اما مولفه اصلی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که به کرات در مورد آن گفته شده است. وقتی مردم به راحتی به رستوران می‌روند، معقولانه نیست بگوییم ادارات با نیمی از ظرفیت خود کار کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر، اولویت اصلی وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد بالاتر از ۱۲ سال است. واکسن در مطالعاتی که انجام شده و آمارهایی که داریم، بی شک در کاهش مرگ و میر و بستری افراد میانسال و سالمند موثر بوده است. در سالمندان، مرگ و میر بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده البته واکسیناسیون سالمندان قبل از پیک پنجم انجام شد و اگر بخواهیم قضاوت صحیح کنیم باید زمان بیشتری بگذرد چون روزانه بالای یک میلیون دُز واکسن در کشور تزریق می‌شود و تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از پیک‌های بعدی کرونا است.

کد خبر: 31769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =