بیش از ۳۱۷ هزار زنجانی از برق رایگان بهره‌مند شدند

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۳۱۷ هزارو ۲۷۶ مشترک در سطح مناطق شهری و روستایی این استان مشمول طرح " برق امید " شدند و این انرژی را رایگان مصرف کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا علیزاده افزود: این طرح در کنار دیگر طرح‌های تشویقی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تغییر نگرش مصرف کنندگان برق، برای ایجاد انگیزه و تشویق مشترکان خانگی اجرایی شده است.
وی یادآوری کرد: از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه امسال در سطح استان زنجان یک میلیون و ۹۳۵ هزارو ۳۷۷ هزار قبض در بخش خانگی صادر شده است که از این تعداد ۳۱۷ هزار و ۲۷۶ مشترک از برق رایگان بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: برای این مشترکان کم مصرف بیش از ۲۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تخفیف در هزینه برق اعمال شده است.
به گفته علیزاده، از یک میلیون و ۹۳۵ هزارو ۳۷۷ هزار قبض در بخش خانگی ۱۳۳ هزارو ۸۵ مشترک پرمصرف و ۱۳۲ هزار و ۴۰۱ مشترک نیز خوش مصرف هستند.
وی خاطرنشان کرد: مشترکان خانگی با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق می توانند با کاهش میزان مصرف خود در فصل تابستان به کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت و در فصل های دیگر سال کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه به گروه مشترکان کم مصرف ملحق شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ۱۹۹ هزارو ۲۴۳ مشترک شهری و ۱۱۸ هزارو ۳۳ مشترک روستایی استان از نخستین روز آبان سال گذشته تا پایان شهریور ماه سالجاری کم مصرف بوده اند.
علیزاده خوش مصرف های شهری را ۹۵۰ هزار و ۳۱۳ و روستایی را ۳۷۰ هزار و ۸۸ مشترک برشمرد و افزود: ۹۰ هزارو ۱۹۹ مشترک شهری و ۴۲ هزارو ۸۸۶ مشترک روستایی پرمصرف ثبت شده اند.
وی یادآوری کرد: بیش از ۷۶ درصد مشترکان در بخش خانگی خوش مصرف، بیش از ۱۸ درصد کم مصرف و نزدیک به هشت درصد نیز پرمصرف بودند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طرح برق امید بهره وری اقتصادی، فرهنگ‌ سازی مدیریت مصرف و تاثیر مثبت محیط زیستی را به دنبال دارد و مشترکان کم مصرف علاوه بر پرداخت نکردن هزینه برق مصرفی، با صرفه جویی انرژی به بخش های مولد صنعت، تولید و کشاورزی منطقه کمک قابل توجهی می کنند.  
علیزاده اظهار داشت: در طرح برق امید ضمن حفظ سهم آیندگان از انرژی کشور و کاهش آلاینده های محیط زیست، می توان از محل کاهش مصرف در بخش های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش های ضروری کشور بهره مند شد.
وی اضافه کرد: همه مشترکان خانگی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت برق امید www.bargh-omid.ir   مراجعه کنند و همچنین با بهره گیری از اپلیکیشن موبایلی برق من که قابل دانلود از سایت برق امید و کافه بازار می باشد، از جایگاه فعلی مصرف خود مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نزدیک به ۴۳۹ هزار مشترک دارد که ۳۳۰ هزار مشترک خانگی، ۴۵ هزار تجاری، ۱۳ هزارو ۵۰۰ مشترک اداری و عمومی، هفت هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از ۵۰ درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.

کد خبر: 31746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =