۳۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستانی واکسن دریافت نکرده اند

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به پوشش ۶۴ درصدی واکسیناسیون کرونا در افراد بالای ۱۲ سال استان گفت: هنوز ۳۶ درصد این جمعیت واکسن دریافت نکرده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمد علوی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که به ۴۵ درصد کاهش یافته است، احتمال وقوع پیک بعدی بیماری در آبان ماه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پوشش واکسیناسیون در خوزستان نسبت به متوسط کشوری عقب تر است افزود: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از مردم استان خوزستان نسبت به واکسیناسیون خود و فرزندانشان بی توجه هستند که این موضوع نگران کننده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به میزان ۵۰ درصدی واکسیناسیون در روستاهای این استان گفت: هنوز نیمی از اهالی روستاها واکسن دریافت نکرده‌اند که لازم است بخشداران و دهیاران در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه واکسن می‌تواند ایمنی و سلامتی کودکان را تضمین کند افزود: تاکنون حدود ۵۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان هنوز واکسن نزدند و از آنجا که تا زمان بازگشایی مدارس فرصتی باقی نمانده از خانواده ها انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

در حال حاضر حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حداقل یک دُز را دریافت کرده اند.

اکنون ۱۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 
 
 

کد خبر: 31744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =