مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۶۲۵ نفر رسید

 رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۸۱ هزار و ۴۵۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در این استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مجید شیرانی افزود: فوتی‌های کرونا در استان ۲ درصد مجموع مبتلایان را شامل می‌شود این در حالیست که نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور بیش از ۲ درصد است که نشانگر از مدیریت مطلوب استان در مواجهه با ویروس کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که این افراد بیشتر شامل کسانی است که به هیچ یک از روش‌های درمانی پاسخ نمی‌دهند و یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان همچنان کاهشی است، تصریح کرد: در برخی روزها روند کاهشی شیوع کرونا کند می‌شود اما در مجموع همچنان در شیب نزولی کرونا قرار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از مراجعه ۷۵۳ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکر بهداشتی و درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۰۹ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که ۵۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۵۷ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا ۲ هفته آینده ۷۰ درصد جمعیت استان نسبت به ویروس کرونا به طور کامل ایمن می‌شوند اما با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۶ مهر ۲۳۰ هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیص مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده که از این تعداد ۸۱ هزار و ۴۵۲ مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

 
 
 

کد خبر: 31739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =