سارقان حرفه‌ای کابل برق در پاکدشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: سارقان حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۶۰ فقره سرقت دستگیر شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی بخشی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات برق در سطح شهرستان و در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی و دستگیری باند پنج نفره سارقان شدند و در عملیاتی غافلگیرنه، این افراد دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی به عمل آمده، متهمان تاکنون به ۶۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ بخشی افزود: با پیگیری‌ها و بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد این سارقان در شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین، تهران بزرگ و حتی استان سمنان دست به سرقت کابل و سیم برق، گوشی موبایل، موتور سیکلت، دستگاه ماینر،  اقدام کردند.

فرمانده انتظامی پاکدشت ارزش ریالی اقلام و اموال سرقتی را بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با سرقت‌های صورت گرفته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به منطقه برق شهرستان خسارت وارد شده که در این خصوص پرونده مربوطه تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی با بیان اینکه برخی از این متهمان دستگیر شده دارای سابقه سرقت نیز دارند، عنوان کرد: همکاری شهروندان با پلیس زمینه ساز کاهش جرایم مختلف می‌شوند، که در همین راستا شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

رئیس منطقه برق پاکدشت نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرقت کابل‌ علاوه بر قطع ارتباط بسیاری از مشترکان، ضررهای بسیاری را برای شرکت توزیع برق به همراه دارد.

حمیدرضا نادری افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۵ هزار و ۴۳۹ متر کابل از شهرستان پاکدشت به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال به سرقت رفته است.

وی گفت: علاوه بر این در طول این مدت، بیش از ۵ هزار و ۲۷۷ کیلوگرم سیم مسی به  ارزش ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از شبکه‌های توزیع برق پاکدشت به سرقت رفته این که این امر علاوه بر ضرر مادی، خسارات زیادی به شبکه توزیع وارد کرده است.
وی تصریح کرد: با انجام بیش از ۳۶۰ مورد سرقت از شبکه برق پاکدشت، بیش از ۴۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال به این منطقه برق خسارت وارد شده است.

نادری تعداد مشترکین برق پاکدشت را ۱۴۶ هزار و ۳۷۵ فقره اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۵ درصد مصرف برق شهرستان دربخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 
 

کد خبر: 31735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =