آغاز تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به کادر درمان در استان بوشهر

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به کادر درمان از امروز در این استان آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سعید کشمیری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامتی که در بخش مراقب‌های ویژه مشغول به فعالیت هستند و طبق بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قریب به هفت ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته نوبت سوم واکسن برای آنها تزریق می‌شود.

 وی در مورد ایمنی زایی واکسن اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده واکسیناسیون می‌تواند زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ را بشکند اما ایمنی صد در صد ایجاد نمی‌کند همچنین پژوهشگران دریافته‌اند که به طور متوسط افرادی که واکسینه شده‌اند ۱۱ برابر کمتر فوت و ۶ برابر کمتر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: طبق رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک شهرستان‌های گناوه، دشتستان، دیر، جم و کنگان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی و شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، تنگستان، دشتی و دیلم نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

کشمیری افزود: در استان بوشهر ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دز  واکسن را دریافت کرده و قریب به ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال هر دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی در مورد افرادی که واکسینه نشده‌اند، بیان کرد: در ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی در مورد افرادی که واکسینه نشده‌اند از جمله کارمندان، اصناف و رانندگان گرفته شده که به تدریج به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد تزریق واکسن آنفولاآنزا گفت: فصل پاییز زمان تزریق واکسن آنفولاآنزا است که یکسری از افراد از جمله زنان باردار و افرادی که دارای بعضی از بیماری‌های مزمن هستند باید آن را تزریق کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: به زودی کد ملی افرادی که واکسینه شده‌اند طبق سامانه مشخصی به تمام اداره‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی ارسال می‌شود تا طبق آن لیست به مراجه کنندگان خدمات ارائه شود.

کد خبر: 31732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =