وضعیت ورزش سوار کاری در البرز مناسب نیست

رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های این رشته ورزشی در البرز گفت که با وجود تمام این ظرفیت ها و ورزشکاران و جوانان علاقه مند، وضعیت رشته سوارکاری در البرز به هیچ وجه مناسب نیست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود خلیلی در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری البرز افزود: در سال گذشته رتبه کشوری هیات سوارکاری این استان رتبه نهم بوده که با توجه به پتانسیل های البرز در شان این استان نیست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر از مجموع ۱۴ هزار و ۷۰۰ بیمه شده در فدراسیون پزشکی مربوط به این رشته ورزشی، آمار و ارقام گواه این مهم است که از این تعداد سهم البرز تنها ۳۰۶ ورزشکار بوده که نشان دهنده نامناسب بودن شرایط رشته سوارکاری در البرز است.

خلیلی گفت: این در حالی است که البرز از نظر امکانات و جوانان مستعد و علاقه مند در شرایط بسیار خوبی به سر می برد اما از این امکانات و پتانسیل ها آنچنان که باید به خوبی استفاده نشده است.

وی در ادامه  با اشاره به اداره شدن هیات سوارکاری استان به مدت ۲ سال توسط سرپرست اظهار داشت: باید از حاشیه ها دور شد تا بتوان بار دیگر این رشته ورزشی را در استان احیا کرد.

مجتبی جانعلی مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز در این نشست گفت: ۱۵۰ مجموعه سوارکاری در استان وجود دارد که ظرفیت کمی نیست اما بیشتر این مجموعه ها به پرورش اسب تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: ظرفیت سوارکاری البرز از استان های دیگر کشور بسیار بالا است اما آنچنان که شایسته این استان است از این ظرفیت ها بهره ای گرفته نشده است.

گفتنی است با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری البرز آرزو ملک با ۱۲ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات سوارکاری این استان انتخاب شد.

کد خبر: 31729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =