انجام بیش از ۸۶۵ هزار ماموریت در اورژانس اجتماعی طی سال گذشته

رئیس دفتر گروه آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اعلام کرد که در سال گذشته اورژانس اجتماعی در مجموع بیش از ۸۶۵ هزار ماموریت داشت که در چهار فعالیت اورژانس اجتماعی بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، ‌حسین اسدبیگی در نشست تخصصی بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یک برنامه‌ای برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آنها از سال ۱۳۷۸ با راه‌اندازی ۹ مرکز مداخله در بحران به صورت مراکز ثابت راه‌اندازی شده است، گفت: در سال ۱۳۸۳ خط تلفنی ۱۲۳ راه‌اندازی شد که البته از سال‌های قبل نیز شماره‌ تلفنهایی اعلام شده بود و افراد می‌توانستند برای اعلام مشکلاتشان تماس بگیرند اما به طور رسمی این شماره رند (۱۲۳) در سال ۸۳ راه اندازی شد و سال ۸۷ خودروهای خدمات سیار که روانشناس و مددکار به همراه راننده در جایی که آسیب اجتماعی وجود دارد مراجعه می‌کنند، افتتاح شد که از آنجا اورژانس اجتماعی نام گرفت.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در کشور در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها که جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار نفر دارند اورژانس اجتماعی را داریم و تعداد نیروهای ما ۴۳۰۰ هزار نفر است که باتوجه به اینکه آسیبها و اسیب دیدگان زیاد و شهرستانها و روستاها و شهرهای زیادی هستند که نیاز به راه اندازی مراکز دیگری علاوه بر آن مراکز قبلی هستند، بسیار کم است. اگرچه در برنامه ششم توسعه در ماده ۸۰ گفته شده که باید در تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر راه‌اندازی شود و از آن زمان ۱۵۰ مرکز به مراکز قبلی اضافه شده و اکنون حدود ۳۶۲ مرکز در ایران داریم.

به گفته وی، همچنین حدود ۳۰۰ خودرو خدمات سیار داریم که از سال ۸۷ خریداری شد، البته اکنون بعد از ۱۴ سال این خودروها در حال پوسیدگی است و باید جایگزین شود اما متاسفانه نتوانستیم برای این ۱۵۰ مرکز جدیدی که سال ۹۶ افتتاح شد خودرو جدیدی بگیریم و اینها استیجاری هستند؛ حدود ۱۳۰ خودرو استیجاری هستند که باید بتوانیم امکاناتی را از دولت بگیریم.

وی در ادامه درخصوص نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: متاسفانه با حقوق‌های کمی که پرداخت می‌کنیم برخی نیروهای از دست می‌روند و ممکن است در جای دیگری استخدام شوند و نیازمند مصوبه‌های مجلس و هیات دولت هستیم. چالش‌های زیادی در اورژانس اجتماعی داریم که از جمله آن حقوق است که باید سازمان مدیریت و مجلس به ما این امکان را دهند. باید گفت بسیاری از نیروها به موقع حقوق را دریافت نمی‌کنند.

رئیس دفتر گروه آسیب‌های اجتماعی بهزیستی گفت: امید است با گذشت زمان برای پیشگیری از آسیب‌ها برنامه‌های زیادی مدون شود.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از فعالیتها در اورژانس اجتماعی پرداخت و گفت: در سال گذشته اورژانس اجتماعی در مجموع بیش از ۸۶۵ هزار ماموریت داشت که در چهار فعالیت اورژانس اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه ما دو نوع تماس مرتبط و غیرمرتبط داریم، گفت: تماس‌های مرتبط بالای ۵۰۰ هزار تماس بود. در خدمات سیار بیش از ۲۰۰ هزار ماموریت و در مداخله در بحران بیش از ۷۲ هزار فعالیت داشتیم. همچنین حدود ۲۲۰۰ نیروی قراردادی داریم به این معنی که قراردادشان با بهزیستی استان است و حدود ۱۲۰۰ نفر هم قرارداد به صورت قرارداد خرید خدمت با موسسات هستند که زیر نظر آنها هستند اما از دید سازمان بهزیستی برای ما فرقی ندارند و همه این افراد حقوق برابر دارند.

کد خبر: 31725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =