بازگشت تلاطم فوتبالی با سرآغاز لیگ بیست‌ویک

بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز خواهد شد تا هیجان رقابت‌ تیم‌های لیگ برتری بار دیگر به فوتبال ایران بازگردد.

به گزارش آتیه آنلاین، قطار مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، امروز با برگزاری چهار مسابقه، در ایستگاه نخست خود قرار خواهد گرفت تا آغازی بر بازگشت هیجان به فوتبال ایران باشد.نزدیک به دو ماه و نیم قبل، بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال به پایان رسید.لیگی که تا روز پایانی اسیر رقابت تنگاتنگ دو مدعی اصلی تهرانی و اصفهانی برای تصاحب جام قهرمانی بود. جامی که در نهایت برای چندمین بار به تیم پرسپولیس تهران ماند تا سپاهان به مقام دوم و کسب نایب قهرمانی بسنده کند.

در واقع پرونده لیگ برتر بیستم فوتبال ایران  با قهرمانی سرخپوشان پایتخت بسته شد و حالا با برگزاری ۴ مسابقه در تهران، مشهد، قائمشهر و اصفهان شاهدآغاز رسمی بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال خواهیم بود. لیگی که به گفته کارشناسان و با توجه به رخدادهای فصل نقل و انتقالات بستر رقابتی هیجان انگیز  بین چند تیم مدعی خواهد بود.  

اولین مسابقه لیگ بیست و یکم در ورزشگاه زیبای مشهدی‌ها و ما بین تیم‌های پدیده و آلومینیوم اراک برگزار خواهد شد.تیم‌های نهم و یازدهم لیگ بیستم، فصل جدید را با سرمربی‌های جدید آغاز خواهند کرد. این ۲ تیم مربی‌های استقلالی خود را مرخص کردند و امسال را با رضا مهاجری و رسول خطیبی آغاز خواهند کرد. مربیانی که در پدیده و آلومینیوم اراک سابقه خوبی دارند. شاید هواداران این ۲ تیم حالا انتظار دارند که در سال جدید، نتایجی بهتر از فصل قبل کسب کنند. 

نماینده مشهد طی چند وقت گذشته درگیر تغییرات مالکیتی بود و گویا دوباره نامش از پدیده به شهرخودرو تغییر کرده است. دیگر خبری از مهدی رحمتی روی نیمکت شهرخودرو نیست و رضا مهاجری جای او را گرفته و البته این تیم به خاطر شکایت استفان کوزین – مربی ایتالیایی سابق این باشگاه – با پنجره بسته نقل و انتقالاتی مواجه شده و امکان استفاده از خریدهای جدیدش را ندارد.آنطرف میدان، تیمی قرار دارد که اگر چه گفته شد با علیرضا منصوریان برای ادامه همکاری به توافق رسیده و حتی این خبر به صورت رسمی هم اعلام شد اما نهایتا منصوریان در این تیم ماندنی نشد و جایش را به رسول خطیبی داد که موفق شده بود آلومینیوم را به لیگ برتر بیاورد و حالا به دنبال تکرار خاطرات خوبش با این تیم است. دیدار دو تیم پدیده شهر خودرو و آلومینیوم که به عنوان بازی افتتاحیه لیگ برتر از آن یاد می‌شود را علی صفایی به عنوان داور نخست سوت خواهد زد.

دو تیم پیکان تهران و نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۶ به میزبانی تیم تهرانی به مصاف  هم خواهند رفت. این دو تیم در شرایطی روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت که سرمربی این فصل پیکان، لیگ نوزدهم را با سرمربیگری نفت مسجدسلیمان شروع کرد و در نیم فصل راهی ذوب آهن شد. او حالا باید روبروی تیمی قرار بگیرد که قبل از شروع لیگ، چند بار مربی عوض کرد و با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت گذشته پشت سر گذاشته، از حالا هدفش برای لیگ بیست و یکم را مشخص کرده است.آنطور که فراز کمالوند در کنفرانس خبری قبل از بازی با پیکان گفته که هدف او و همکارانش، حفظ نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر است و مدیران باشگاه نفت هم چنین خواسته‌ای از او داشته‌اند.

 پیکانی‌ها که فصل گذشته لیگ برتر را با ۴۰ امتیاز و حضور در رتبه هفتم به پایان بردند، لیگ بیست و یکم را با سرمربی جدیدی آغاز خواهند کرد. مجتبی حسینی جانشین تارتار شده و حسینی حالا به دنبال کسب پیروزی در بازی اول خود است.در طرف دیگر نیز مسجد سلیمانی‌ها که با رتبه سیزدهم و محمود فکری لیگ بیستم را تمام کردند، با فراز کمالوند امیدوارند بتوانند نتایجی در شان نام خود کسب کنند. البته اگر کمالوند خیلی زود این تیم را ترک نکند. دیدار دو تیم پیکان و نفت مسجد سلیمان را اصغر جنگی قضاوت خواهد کرد. 

تیم فوتبال نساجی مازندان  در اولین مسابقه خود در فصل جدید لیگ برتر میزبان تیمی خواهد بود که بعد از سالها دوباره به لیگ برتر برگشته است. هواداران نساجی امیدوارند که این تیم امسال پس از چند اردوی آماده‌سازی و تمرینات مستمر که زیر نظر ساکت الهامی مربی موفق این تیم گذرانده، آغاز و حضوری متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشد.

نساجی لیگ بیست‌ویکم را بر خلاف سه دوره قبلی بدون حاشیه‌های مرتبط با کادر مدیریتی و کادر فنی آغاز می‌کند و از این بابت با توجه به حمایت‌های مناسبی که مالک باشگاه از این تیم داشت، هواداران کم دغدغه‌ترین پیش‌فصل تیم محبوب خود را شاهد بودند. شرایط مساعد تیم از نظر حفظ ترکیب اصلی و کادر فنی، جذب بازیکنان اثرگذار و  همچنین برگزاری اردوهای تمرینی مناسب و برنامه‌های جنبی پیش‌فصل مانند جشن پیراهن که شب گذشته در ساری با حضور همه بازیکنان و عوامل فنی و مدیریتی باشگاه برگزار شد نشان می‌دهد که نساجی یکی از آرام‌ترین دوره‌های خود را سپری می‌کند و همین موضوع برای نساجی‌چی‌ها خوشایند است. 

دیدار تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و فجر شهید سپاسی شیراز شاید یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته اول فوتبال ایران باشد. شیرازی‌ها پس از ۸ فصل به لیگ برتر صعود کرده اند و حالا باید به مصاف یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر بروند.فجری‌ها فصل گذشته قهرمان لیگ دسته اول شدند و حالا به دنبال یادآوری روزهای درخشان خود در لیگ برتر هستند. مازندرانی‌ها نیز با ساکت الهامی این فصل تنها به دنبال کسب نتیجه‌ای بهتر از دوازدهمی فصل قبل هستند.

ساکت الهامی که در اولین فصل حضورش در نساجی به قولش به هواداران این تیم عمل کرد و نساجی را در لیگ نگه داشت حالا با جذب نفراتی مثل مسعود شجاعی - که قرار است کاپیتان جدید قائمشهری‌ها باشد - و علیرضا حقیقی، به دنبال رقم زدن فصل بهتری برای تیمش است. البته فعلا بازیهای نساجی در قائمشهر برگزار نمی‌شود و تا آماده شدن ورزشگاه شهید وطنی، نساجی در ساری میزبان حریفانش خواهد بود.آنطرف میدان هم نساجی که بعد از ۷ سال دوباره به لیگ برتر برگشته، امیدوار است فصل خوبی را تجربه کند و در اولین گام به دنبال بقا در لیگ برتر خواهد بود.

اما آخرین دیدار روز نخست از اولین هفته لیگ برتر بیست و یکم را تیم سپاهان اصفهان و مس رفسنجان در اصفهان برگزار خواهند کرد. شاید هیچ تیمی به اندازه سپاهانی‌ها منتظر آغاز لیگ بیست‌ و یکم نباشد. زردپوشان اصفهانی که در آخرین هفته فصل گذشته قهرمانی را به رقیب سنتی خود واگذار کردند، برای حضور قدرتمند در فصل جدید رقابت‌ها زودتر از تیم‌های دیگر تمرینات‌شان را آغاز کرده و برنامه‌های آماده‌سازی سنگینی را پشت سر گذاشتند.

شاگردان نویدکیا در نخستین گام از لیگ بیست‌ و یکم باید آماده مصاف با تیم مس رفسنجان شوند؛ دیداری سخت و جذاب که حضور چند ستاره در ترکیب 2 تیم جذابیت‌های این دیدار را افزایش داده و از طرف دیگر مسی‌ها به دنبال انتقام شکست سنگین فصل گذشته هستند و همین 2 عامل این دیدار را تبدیل به یک دوئل تمام عیار می‌کند.مس رفسنجان تیم قدرتمندی است که برای رسیدن به موفقیت در دومین فصل حضورش در رقابت‌های لیگ برتر، هزینه‌های زیادی انجام داده و بازیکنان باکیفیت زیادی را به خدمت گرفته است. مسی‌ها با توجه به ابقای ربیعی، همانند فصل گذشته به ارائه بازی مستقیم و هجومی علاقه داشته و ابزارهای لازم برای ارائه این نوع بازی را نیز در اختیار دارند. دیدار دو تیم سپاهان و مس کرمان را مرتضی منصوریان قضاوت خواهد کرد. 

**برنامه روز نخست ار هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است: 

پیکان تهران _ نفت مسجد سلیمان ؛ ساعت ۱۶

شهر خودرو _آلومینیوم اراک ؛ ساعت ۱۶

نساجی مازندران _ فجر سپاسی ؛ ساعت ۱۶

سپاهان _ مس رفسنجان ؛ ساعت ۱۸

کد خبر: 31715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =