واکسیناسیون تلفات کرونا را کاهش داد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این جمعیت تاکنون ۷۶ میلیون دز واکسن وارد کرده، گفت: نتیجه اصلی واردات واکسن و واکسیناسیون، کاهش موارد مرگ ومیر ناشی از کرونا در میان کادر درمان و مردم و همچنین کاهش آمار بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی در جلسه شورای معاونین این جمعیت بر لزوم تجهیز خانه‌های هلال در راستای کاهش آثار حوادث و بلایای طبیعی و همچنین تداوم واردات واکسن با توجه به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

وی یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های هلال‌احمر در دو سال گذشته را توسعه خانه های هلال در کشور عنوان و تاکید کرد: تجهیز این خانه‌ها در کنار توسعه کمّی آنها، امر بسیار مهمی است که به اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد و در این زمینه می‌توان از کمک‌های بین‌المللی و همچنین اعتبارات وزارت کشور در حوزه مدیریت بحران استفاده کرد چراکه توسعه این خانه‌ها با توجه به اهداف آموزشی و... و. که در نظر دارد، در کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان‌ساخت بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به شروع بارندگی‌های پاییزی و زمستانی و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق کشور، تاکید کرد: تسریع در شارژ انبارهای امدادی و تعمیرات ناوگان امدادی و خودرویی هلال‌احمر باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود تا برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در این شرایط با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که هرگونه بکارگیری افراد منع قانونی دارد، خواستار بررسی راهکارهای قانونی و تلاش برای تامین اعتبارات لازم به‌منظور جذب نیروهای ایثار هلال‌احمر که در آزمون سال ۹۹ شرکت کرده‌اند، شد.

کد خبر: 31688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =