سفر اولین مقام سوئدی به اراضی اشغالی پس از ۷ سال

وزیر خارجه سوئد به عنوان اولین مقام این کشور پس از هفت سال وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وزیر خارجه سوئد به عنوان اولین مقام این کشور پس از هفت سال قطع روابط با رژیم صهیونیستی در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سوئد، عصر یکشنبه وارد اراضی اشغالی شد.

رادیوی عبری زبان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قرار است که آن لینده، وزیر خارجه سوئد امروز (دوشنبه) با اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم و یائیر لاپید، وزیر خارجه آن دیدار کند و همچنین او قرار است فردا (سه‌شنبه) نیز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیداری داشته باشد.

لینده پیش از این سفر در گفتگویی با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار کرد: بر این باورم که دولت فعلی به دنبال پیشبرد راه‌حل دوکشوری است، این دستاوردی بزرگ در سیاست خارجه است، از زمانی که وزیر خارجه شدم دولت به شکل جدی کار کرده تا این اتفاق بیفتد.

وزیر خارجه سوئد در ادامه گفت: روابط ما با اسرائیل اهمیت دارد، ما می‌خواهیم روابط خوبی داشته باشیم، از ما استقبال نشد اما ما برای تغییر این وضعیت تلاش بسیاری کردیم.

لاپید سپتامبر گذشته گفتگوی تلفنی با لینده داشت که اولین تماس تلفنی وزرای خارجه دو طرف از سال ۲۰۱۴ و پس از بروز بحران دیپلماتیک میان دو طرف در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سوئد بود.

توییت‌های این دو مسؤول پیشرفت در زمینه ازسرگیری روابط میان دو طرف را نشان دادند.

لاپید توییت کرد: این گفتگوی تلفنی اولین تماس میان وزرای خارجه ما از هفت سال قبل است که با هدف ازسرگیری روابط در این سطح انجام شد، من از اظهارات لینده درباره پایبندی جدی و قوی سوئد به امنیت اسرائیل و به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان سرزمین قوم یهود در طول گفتگویمان، تقدیر می‌کنم.

لینده نیز توییت کرد: هر دوی ما تاکید کردیم که دوستی و همکاری می‌تواند و باید در کنار احترام به باورها و اختلاف‌نظرهایمان محقق شوند.

سوئد هفته گذشته میزبان یک همایش بین‌المللی بزرگ درباره یهودستیزی و یادبود هولوکاست بود.

کد خبر: 31636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =