پذیرش شبانه‌روز بیماران کرونا در پیک پنجم

مدیردرمان تامین‌اجتماعی منطقه کاشان، در تشریح اقدامات این مدیریت برای مقابله با کرونا در پیک پنجم، تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماران، مراکز درمانی ملکی به صورت شبانه‌روزی فعال شد تا از بار مراجعه به مراکز وابسته به وزارت بهداشت کاسته شود. همچنین سقف پذیرش بیماران از سوی پزشکان و مراکز پاراکلینیک ارائه دهنده خدمت برداشته شد.

دکتر علی‌محمد حق‌پناه، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، پرداخت مطالبات معوق به دانشگاه را از دیگر تمهیدات این مدیریت برای بالا بردن بنیه مالی دانشگاهی به منظور تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران برشمرد.

وی در زمینه وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران کرونا، افزود: برای ارائه داروهای موثر در درمان کرونا از جمله رمدسیویر و فاویپیراویر از سوی داروخانه‌های منتخب در سطح شهرستان‌ها، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه امضا شد و این اقدام کمک کرد تا بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی درگیر کرونا فارغ از فشار مالی، داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی منطقه کاشان، اظهار کرد: این مدیریت برای تهیه داروهای اختصاصی درمان بیماری کرونا در شهرهای تحت پوشش، کمترین مشکل را در سطح کشور داشته است؛ به طوری که با وجود پنج پیک سنگین کرونا در منطقه و افزایش روزافزون بیماران، خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر به نسبت بیماران درگیر در سطح کشور بسیار کمتر شده است.

حق‌پناه اختصاص بیمارستان تخصصی شبیه‌خوانی را به عنوان بیمارستان پاک در سطح منطقه جهت ارائه خدمات زنان و زایمان، از دیگر اقدامات مهم برای پاسخگویی مناسب به نیازهای بیمه‌شدگان در شرایط کرونا برشمرد.

تامین تجهیزات و امکانات درمان کرونا

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات درمانی مراکز ملکی در یکی دو سال گذشته با همکاری‌های مطلوب مسئولان سازمان به ویژه مدیرعامل و معاون درمان ارتقای قابل ملاحظه‌ای یافته است، گفت: نمونه عینی آن تامین اعتبار برای ایجاد چهار تخت NICU با تجهیزات سرپایی لازم و نیز اجرای هتلینگ در بخشی از بیمارستان شبیه‌خوانی است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی منطقه کاشان، تصریح کرد: درحال حاضر دو دستگاه ونتیلاتور، مخزن اکسیژن، دستگاه لاپارسکوپی، اکو و دستگاه سونوگرافی پیشرفته از تجهیزات مورد نیاز مراکز تحت پوشش به شمار می‌رود و در بخش منابع انسانی نیز تامین پزشک متخصص رادیولوژی و متخصص علوم آزمایشگاهی پی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 31623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =