دستگیری ۷۸۶ سارق و انهدام ۱۰۷ باند سرقت از منزل در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۷۸۶ سارق و انهدام ۱۰۷ باند سرقت از منزل در پایتخت طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا،  سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» که با مشارکت پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ و با هدف مقابله با سارقان منزل و مالخران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با هفته نیروی انتظامی که رده های مختلف خدمات خود به مردم را افزایش داده و در ارتباط با مردم بودند بخش های عملیاتی نیز در پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی طرح مشترکی را برای برخورد با سارقان منزل و مالخران به مرحله اجرا در آوردند.

وی با بیان اینکه سرقت منزل یکی از دغدغه های جدی شهروندان محسوب می شود، گفت: در اجرای این طرح طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ عملیات هماهنگ علیه سارقان به اجرا درآمد که حدود ۳۰ درصد از این عملیات ها نیز در خارج از تهران و سایر شهرستان ها بود.

رحیمی با بیان اینکه در مجموع این عملیات ها ۷۸۶ سارق منزل دستگیر شد، گفت: در مجموع از این افراد تا به این لحظه ۷۲۰ فقره سرقت از منازل در پوشش ها و اشکال مختلف کشف شده که با تکمیل تحقیقات و انجام اعترافات این روند افزایش نیز خواهد داشت.

رحیمی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۰۰۰ فقره از اموال مسروقه مردم کشف شده که در میان آنها بیش از سه کیلوگرم طلا، ۱۰۰ ساعت گرانقیمت، ۲۰ دستگاه لپ تاب، ۱۰۰ دستگاه تلفن همراه، ۵۰ تخته قالی نفیس، ۴۰ عدد تابلو گرانقیمت و ... کشف شده است.

رحیمی درباره اینکه سارقان بیشتر به چه منازلی مراجعه می کنند، گفت: عمده منازلی که هدف سارقان قرار گرفته منازلی بوده که در آن ارز و طلا نگهداری شده بود.

انهدام  ۱۰۷ باند سرقت و دستگیری ۳۰ مالخر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰۷ باند سرقت از منزل طی این مدت منهدم شد، گفت: ۶۳ درصد از دستگیرشدگان در این طرح جزو افراد سابقه دار هستند. همچنین ۲۱ مورد نیز در حین ارتکاب سرقت دستگیر شدند که قالب این افراد در هنگام دستگیری با پلیس درگیر شده بودند تا جایی که ۱۰ مورد دستگیری مسلحانه نیز با این افراد انجام شد.

وی از دستگیری ۳۰ مالخر اموال مسروقه نیز خبر داد و گفت: متاسفانه در میان مالخران برخی از افراد فعال در صنوف نیز حضور دارند که من نمی دانم چگونه می توانند این مال حرام را استفاده کنند اما در بین دستگیرشدگان طلافروش و فرش فروش هم بود.

رحیمی با اولتیماتوم به سارقان و مجرمان گفت: برخی از سارقان تصور می کنند که می توانند با فرار به شهر دیگر از دست پلیس پنهان شوند در حالیکه به صراحت اعلام می کنم که هر سارقی حتی در نقطه صفر مرزی نیز شناسایی و دستگیر خواهد شد. کمااینکه در این طرح نیز حدود ۳۰ درصد از مجرمان در سایر شهرستان ها و حتی مناطق مرزی دستگیر شدند.

کد خبر: 31617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =