در انتظار گیشه‌ای گرم برای پاییز

بالاخره  پس از سپری کردن دوره طولانی نیمه تعطیلی و از رونق افتادن سالن های سینمایی،این روزها به دنبال واکسیناسیون گسترده در کشور،فیلم های مطرح و مشهوری جهت اکران عمومی اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین، اگرچه انتظار می‌رفت سال ۱۴۰۰شرایط بهتری برای سینما فراهم شود، اما با توجه به شدت شیوع کرونا، اوضاع گیشه و استقبال از سینماها رضایت بخش نبود و نیست. در طول این زمان، حدود ده سینما، درخواست تغییر کاربری خود را ثبت کردند از طرفی فروش فیلم‌ها نه برای سینماداران و نه صاحبان آثار رضایت‌بخش نبود، به گونه ای که در تابستان سینماداران تهدید به تعطیلی سینماها در صورت استمرار وضعیت فعلی کردند. در همین راستا محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای ترتیب داد که بر مبنای آن قرار شد فیلم کمدی دینامیت با تضمین ۲.۵ میلیارد تومانی از سوی سازمان سینمایی روانه پرده شود تا روحی تازه در گیشه سینما دمیده شود. عوامل فیلم کمدی دینامیت نیز  از دهم تیرماه تصمیم به اکران این فیلم گرفتند و حالا  که چهار ماه از اکران آن می گذرد تاکنون به فروش قابل توجه ۱۴ میلیاردی رسیده است که رکوردی دست نیافتنی برای اکران روزهای کرونایی به شمار می‌آید.با این حال پس از تعطیلی مرداد ماه سالن های سینما، برخی از فیلم‌های سینمایی با کاهش فروش مواجه شدند و سینما دوباره با بحران فروش و کاهش مخاطب در شرایط کرونایی مواجه شد. در همین راستا  از طرف پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» و سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام شد، مجوز اکران اثر جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» صادر و این فیلم سینمایی وارد چرخه اکران سینماها شد. اگرچه فروش «درخت گردو» که داستان بمباران شیمیایی سردشت را به تصویر می‌کشد  در روزهای اول اکرانش امیدوارکننده بود اما رفته رفته میزان فروش و استقبال از این فیلم نیز کاهش پیدا کرد.

می توان گفت پاندمی کرونا، عادت سینما رفتن را از سر بسیاری از ایرانی‌ها انداخته اما این روزها که روند واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته می‌توان دوباره به بازگشت روزهای خوش سینما امیدوار بود.از طرفی فیلم‌هایی که‌طی ۲سال گذشته در ترافیک اکران بودند در این روزهای پایانی مهرماه در صف اکران برای دومین‌ماه پاییز قرار دارند. فیلم‌هایی که هرکدام از آنها، باتوجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، می‌توانند در زمان اکران موفق عمل کنند و کمک بزرگی به این سینمای نیمه جان کنند.به تازگی نیز فیلم «پوست» برادران ارک وارد چرخه اکران شده. فیلمی پر کشش، با قصه‌ای جذاب، فضایی وهم‌آلود و دیدنی که در اولین حضورش در جشنواره فجر توانست نظر هیئت داوران را هم به خود جلب کند و حالا به‌گفته محمدرضا مصباح در ۲روز ابتدای اکران بیش از ۲هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند.روز گذشته هم مرتضی شایسته، دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه (یکشنبه) شورا که در سالن کنفرانس سینما آزادی تشکیل شده بود، گفت: «فیلم سینمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «رمانتیسم عماد و طوبی» کاوه صباغ‌زاده از ۱۲ آبان‌ماه به سینماها می‌آیند.» چندی پیش نیز خبر اکران فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی از هفته اول آبان‌ماه و «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری از هفته اول آذرماه نیز منتشر شده بود. با این روند شاید بتوان امیدوار بود تا با اکران این فیلم ها تغییری در رکود سینما ایجاد شود چراکه تخمین‌ها نشان می‌دهد فیلم «قهرمان» ممکن است به تنهایی فروشی بیش از ۱۰میلیارد تومان داشته باشد.

همچنین به گفته سیدابراهیم عامریان، تهیه‌کننده فیلم «دینامیت»، اکران این فیلم کمدی نیز تا نوروز ۱۴۰۱ادامه خواهد داشت. تهیه‌کننده فیلم «دینامیت» می‌گوید: «این فیلم در سال ۱۴۰۰ تنها در سالن‌های سینما اکران می‌شود و تا نوروز ۱۴۰۱ روی پرده می‌ماند. بعد از آن برای ورود فیلم به شبکه نمایش خانگی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. فیلم سینمایی «دینامیت» تنها فیلمی است که این اجازه را دارد تا زمانی که فروش دارد، روی پرده بماند و این امتیازی بود که برای اکران فیلم درنظر گرفته شده است. آنچه امروز شاهد هستیم، اینکه با توجه به فروش یک ونیم‌میلیاردی فیلم در هر هفته، آن هم در شرایط کرونایی فیلم تا نوروز ۱۴۰۱ می‌تواند اکرانش را ادامه دهد.»

کد خبر: 31555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =