ساخت ۲۵ سریال و فیلم حضرت خدیجه(س)

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان پول دریافت کردیم و ۹۰ میلیارد تومان درآمد از محل تولیدات داشتیم، مثلا با وقت شام در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایلند ۷۰ هزار دلار فروخت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از فارس، نشست رسانه‌ای احسان محمدحسنی مسؤول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در این سازمان برگزار شد.

محمدحسنی با اشاره به ۱۰ سالگی سازمان اوج و تشکر از رسانه‌ها بابت همراهی با این سازمان گفت: قدردان محبت بی‌اندازه رسانه‌ها هستم و از کسانی که به مجموعه اوج اعتماد کردند، دستشان را می‌بوسم.

وی افزود: اوج در سال ۱۳۹۰ بعد از حدود دو سال بررسی، مطالعه و طراحی با ۵۰۰ میلیون تومان پولی که از سپاه پاسداران دریافت کردیم، تأسیس شد. ما ۲ سال تقریبا عملکرد تمام دستگاههای فرهنگی کشور را بررسی کردیم و به مجموعه‌ای رسیدیم که باید خارج از دستگاههای رسمی باید راه‌اندازی شود. هیچکدام از کارمندان اوج، عضو رسمی هیچیک از دستگاه‌های دولتی نیستند و قراردادشان سال به سال تمدید می‌شود.

* پیش‌بینی درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی «اوج» 

محمدحسنی، صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و وزارت ارشاد را مجموعه‌های پرتعداد و سنگین دانست و افزود: سازمان اوج، ستادی کم عده و چابک دارد و کل نیروهای آن بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر است. ما هر سال تعدادی نیروها را هرس می‌کنیم تا سازمان فربه نشود. درباره تجهیزات هم همینطور، یعنی به جای خرید دوربین و باکس تدوین و... در تولید هزینه می‌کنیم. قصدی هم برای راه‌اندازی پلتفرم اختصاصی نداریم و نگاهمان پخش مؤثر است. 

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصریح کرد: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان پول دریافت کردیم و ۹۰ میلیارد تومان درآمد از محل تولیدات داشتیم، مثلا با وقت شام در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایلند ۷۰ هزار دلار فروخت یا سریال آقازاده را به یکی از پلتفرم‌ها فروختیم و ۸ میلیارد سود خالص داشتیم. اگر وضعیت کرونا و بازگشایی سینماها اجازه دهد، پیش‌بینی کرده‌ایم که درآمد ما طی سه سال آینده به هزار میلیارد تومان درآمد برسیم. 

محمدحسنی تصریح کرد: البته ما خطاهای دستگاههای فرهنگی را مرتکب نشدیم و بی‌محابا به حوزه اقتصاد وارد نشدیم و تا زمانی که تیم فعلی وجود دارد هم وارد نخواهیم شد. همچنین از ورود به ستادهای انتخاباتی هم پرهیز کردیم و هیچ یک از بچه‌های اوج در ستادهای انتخاباتی دیده نشدند. البته این بدین معنا نیست که برای بالابردن مشارکت فعالیتی نداشته باشیم.

وی افزود: سال ۹۴ در اوج فیلم بادیگارد ساخته شد و در آن تذکر داده شد «بترسید از اینکه این کشتی سوراخ شود.» و گفته شد باید بین شخصیت نظام با اشخاص تفکیک شود. اوج دیده‌بان و مطالبه گر است و اعتراضات مردمی را در «خروج» دید. البته در تمام محصولاتمان تلاش کردیم امید و ایران پیشرفته آینده را به تصویر بکشیم.

* توصیه جالب حاج قاسم درباره سریال «پایتخت» 

رئیس سازمان اوج گفت: حدود ۲۳ هزار محصول تولید کردهایم و بیش از ۴ هزار هنرمند تاکنون با ما همکاری داشته اند. همچنین ۱۳۰ مؤسسه با حمایت یا مشارکت اوج تأسیس شده‌اند. پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. خاطرم هست یک صبح سحری با آقای سیروس مقدم به دیدار حاج قاسم رفتیم، آنجا سازندگان مطرح کردند که باباپنجعلی شهید شود و پیکرش در مشهد یا کربلا دفن شود. اما حاج قاسم مخالفت کرد و گفت: ما در سوریه هستیم که چنین اتفاقی نیفتد! همه اعضای خانواده معمولی باید صحیح و سالم به ایران برگردند.

وی افزود: قراداد ما در فصل۵ حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از دو سال دریافت کردیم، در حالی که سازمان صداوسیما از تبلیغات سریال حدود ۱۸۳ میلیارد بود. بلافاصله بعد از فصل پنجم، وارد مذاکره برای فصل ششم شدیم و بلافاصله برخی مدیران سازمان هم وارد مذاکره شدند و به نقطه‌ای رسید که امیدها ناامید شد. بعید می‌دانم فصل هفتم را در خدمتشان باشیم و امیدوارم با آقای مقدم کارهای دیگری را رقم بزنیم. 

محمدحسنی به دیگر تولیدات اوج اشاره کرد و گفت: در مرکز «مأوا» سالانه حدود ۱۲۰ اثر تولید شده است. همچنین تولیدات جدید نظیر سریال «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را در دست تولید داریم. 

* ساخت فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) در سال جاری

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج اظهار داشت: امسال فیلم سینمایی حضرت خدیجه(س) را تولید خواهیم کرد که فیلمنامه آن توسط آقای داود میرباقری نوشته شده است و مذاکرات با کارگردان آن آغاز شده و به زودی اعلام می‌شود. احتمالا به جشنواره فیلم فجر نرسد چون کار سنگینی است. 

وی افزود: رابطه عاشقانه و لطف پیامبر با حضرت خدیجه را مدنظر داریم و برای نزدیک شدن به پیامبر(ص) به صورت مستقیم نمی‌پردازیم. 

محمدحسنی با تأکید بر اینکه اگر کسی بتواند حرفی برای مردم و انقلاب اسلامی داشته باشد، حتی با کارگردان‌های به‌نام خارجی مانند مل گیبسون هم مذاکره می‌کنیم و داشته ایم. 

این مقام مسؤول اظهار داشت: فیلم‌های سینمایی «لباس شخصی» و «مصلحت» توقیف هستند و برای رفع توقیف آن‌ها در حال مذاکره‌ایم.

وی توضیح داد: سوءتفاهمی برای قوه قضائیه رخ داده است و در حال مذاکره و رفع آن هستیم. 

محمدحسنی گفت: در هفته‌های آتی فیلم‌های «منصور» و «روز بلوا» را راهی اکران خواهیم کرد. 

* تولید ۲۵ سریال در «اوج» 

وی در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونایی و تأخیر در بازگشت سرمایه از فیلم‌های سینمایی، به سریال‌سازی روی آوردیم.

محمدحسنی افزود: اکنون ۲۵ سریال در دست تولید داریم که امسال ۸ سریال را کلید زده‌ایم. سریال «نجیب زادگان» مربوط به عصر صفوی است. در تاریخ اسلام هم سریال «نائله» داریم که به وقایع بعد از عاشورا می‌پردازد. متن سریال «عماریاسر» هم در حال نگارش است. در تاریخ معاصر هم «زینب پاشا» و «ملک‌الشعرای بهار» را داریم. امسال هم سریال تاریخی «مستوران» را از زمستان پخش می‌کنیم که تاکنون ۱۸ قسمت آن ساخته شده‌است. در حوزه تاریخ انقلاب هم «سال نغمه» را داریم. 

وی افزود: در دفاع مقدس هم سریال شهید بروجردی را کلید زده‌ایم که احتمالا از زمستان آماده پخش شود. در حوزه اقتباس هم تولیدات متعددی ساخته‌ایم و همچنان خواهیم ساخت. همچنین با وجود سریال‌های متعدد ترکی، آمادگی ساخت سریالی پیرامون «شاهنامه» را داریم و مطمئن باشید ظرف سال‌های آینده، موازنه تغییر می‌کند و به جای پرداختن به مسائل سیاه، آثاری تولید می‌شود که در آینده هم ماندگار شود. 

رئیس سازمان اوج گفت: تولید سریال ۴۰ قسمتی «صدام» که توسط شرکت آقای نادری نوشته شده‌است، اولا به دلیل تغییرات در کشور عراق و ثانیاً به دلیل بودجه سنگین، فعلا امکان‌پذیر نیست، اما امیدواریم شرایطی مهیا شود که بتوانیم روایت ایرانی‌ها از صدام را بسازیم. 

محمدحسنی گفت: من ۲ عذرخواهی باید داشته باشم: عذرخواهی اولم از بانوان سرزمین است، در این حوزه کم‌فروشی نکردیم اما کم‌کاری داشته‌ایم. حلالیت دومم هم از خانواده‌های شهداست که صاحبان انقلاب هستند. ممکن است با برخی آثارمان آنها را رنجانده باشیم و ته دلشان را خالی کرده باشیم. 

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون برگزاری کنسرت توسط سازمان اوج گفت: ما به برپایی کنسرت حتی در فضاهای بیابانی و کوهستانی هم فکر کرده‌ایم. 

* ارائه گزارش ۱۰ ساله اوج به رهبر انقلاب

محمدحسنی، نوشتن نامه به رهبر معظم انقلاب را تأیید کرد و گفت: گزارش ۱۰ ساله اوج را خدمت رهبری تقدیم کردیم و ایشان منت گذاشتند و تقریظی مهربانانه برای بچه‌های اوج نگاشتند.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: بخشی از دستاوردها به خاطر ثباتی است که تیم اوج داشته است. ما سنگهای زیادی از رسانه‌های خارجی میخوریم، اما درد کلوخی که از برخی دوستان می‌خوریم، بیشتر است. مثلاً روزنامه‌ای روز قبل از جشنواره فیلم فجر تیتر زده بود: کمک ۱۵ میلیاردی سازمان اوج به دبیرخانه جشنواره. 

محمدحسنی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره برنامه‌های سازمان اوج برای حوزه هنرهای تجسمی گفت: در حوزه تجسمی تشکلی را برای عکس به وجود نیاوردیم چون انجمن‌های حرفه‌ای داریم. در حوزه گرافیک، خانه طراحان چند موسسه جدید به وجود آورده و نه فقط در ایران که در کشورهای جهان اسلام هم مشغول کار است. در حوزه مجسمه‌سازی و نقاشی احساس میکردیم تشکل‌هایی وجود دارند که حمایت می‌کنند و هم در حوزه رسانه‌ای، اثربخشی چندانی نمیدیدم اما در آینده ممکن است ورود کنیم. قرار هم نیست سازمان اوج در همه حوزه‌ها ورود کند و با برخی مجموعه‌های موازی رقابت کند. 

رئیس سازمان اوج گفت: فضای فرهنگی کشور به اندازه کافی جشنواره‌زده است. فقط بیش از ۱۰۰ جشنواره سینمایی در سال داریم. این فضا به ما می‌گوید قید برگزاری جشنواره را بزن و هزینه آن را به تولید اختصاص بده! 

وی در پاسخ به پرسشی دیگر گفت: بازار فیلم‌ها برای ما از حضور در جشنواره‌ها مهمتر است و در بازارهای فیلم حضور داشته‌ایم البته نه با اسم اوج. در حوزه انیمیشن هم با روسیه و اندونزی قراردادهایی داشتیم که کمک مالی خوبی به مجموعه تزریق کرد.

کد خبر: 31537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =