یکشنبه سرنوشت‌ساز در انتظار آبی‌اناری‌ها

خوان لاپورتا معتقد است مجمع امروز باشگاه بارسلونا، مهمترین در تاریخ است. او باید برای پیش بردن پروژه‌های جاه طلبانه اش، اعتبار لازم را از اعضا به دست بیاورد.

به گزارش آتیه آنلاین، این مهمترین یکشنبه تاریخ بارسلوناست؟ خوان لاپورتا چنین عقیده ای دارد. او در مجمع امروز باشگاه باید امضای لازم را به منظور پروژه های بزرگش کسب کند در حالی که بارسلونا ۴۸۱ میلیون یورو در یک سال گذشته ضرر اقتصادی دیده است. لاپورتا برای پروژه اسپای بارسا قصد گرفتن وام ۱۵۰۰ میلیون یورویی دارد و این مقدور نیست مگر با چراغ سبز اعضای باشگاه.

تیم فوتبال بارسلونا نیز امشب باید به مصاف والنسیا برود. چهارشنبه شب بارسا باید در نوکمپ از دیناموکیف در لیگ قهرمانان میزبانی کند و پس از دو شکست متوالی راهی جز پیروزی ندارد. یکشنبه هفته بعد نیز نوکپ میزبان رئال خواهد بود. بارسا نیاز حیاتی به سه پیروزی از این سه بازی دارد.

هفته گذشته خوان لاپورتا رئیس بارسلونا تأیید کرد که نوکمپ از سال ۲۰۲۲ شروع به توسعه و ساماندهی خواهد کرد و این بازسازی ها در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به پایان می رسند. حدود ۱۰ هزار صندلی و سقف جدید و سایر امکانات رفاهی برای طرفداران و بازیکنان تیم اضافه خواهد شد.

از طرف دیگر لاپورتا می گوید که بارسلونا در حال برنامه ریزی برای یافتن یک قرارداد حمایتی جهت فروش حق نام ورزشگاه برای یافتن پروژه است. ورزشگاه می تواند به "گلدمن ساکس آرنا"، محتمل ترین سرمایه گذار در پروژه بازسازی تغییر نام دهد.

گلدمن ساکس بانک سرمایه‌گذاری چند ملیتی امریکایی قبلا وام ۸۰۰ میلیون یورویی برای پروژه «اسپای» بارسلونا پیشنهاد داده بود. این پیشنهاد شامل بازسازی امکانات آموزشی، استادیوم نوکمپ و مناطق اطراف آن و زمین‌های تمرین می شد. با این حال این معامله پیشنهادی که یکی از آخرین اقدامات جوزپ ماریا بارتومئو رییس سابق بارسلونا بود باید توسط جانشین او لاپورتا همچنین مجمع باشگاه تایید می شد ولی در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و لاپورتا پروژه خود را پیشنهاد داد.

هزینه اصلی پروژه اسپای بارسلونا ۶۰۰ میلیون یورو برآورد شده بود و بارتومئو قصد داشت آن را به‌طور مساوی بین خزانه باشگاه، سرمایه‌گذاران خارجی و فروش نام استادیوم به یک شریک تجاری تقسیم کند. با این حال نگرانی گسترده‌ای در میان اعضای باشگاه به وجود آمد که اگر یک شرکت برای کل پروژه هزینه کند، رقمی که هم‌اکنون به ۸۱۵ میلیون یورو رسیده است، برای وضعیت بارسا به عنوان یک انجمن ثبت شده چه معنایی خواهد داشت؟

در حال حاضر مالکیت سهام اف‌سی بارسلونا برای هر شخص حقیقی یا حقوقی ممنوع است و بلوگرانا اصرار دارد که گلدمن با انجام این سرمایه‌گذاری، به چیزی شبیه به سهام باشگاه دست پیدا نمی‌کند.

در مجمع امروز باشگاه لاپورتا باید امضای لازم برای پیش بردن این پروژه و نیز پروژه های دیگر خود را به دست بیاورد. از ساعت ۱۷.۳۰ بیش از ۴۶۰۰ عضو رسمی بارسلونا در پالائوی بارسلونا گرد هم می ایند و مهمترین مجمع تاریخ بارسلونا به زعم لاپورتا رسما آغاز خواهد شد.

رئیس وعده داده است که در این مجمع، رستاخیز بارسلونا را اعلام خواهد کرد و این باشگاه رسما بازگشت به روزهای اوجش را شروع خواهد کرد. او موفق خواهد شد؟

کد خبر: 31516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =