سلامت کارگران پایش می‌شود

معاون طب کار، پیشگیری و کمیسیون‌های پزشکی اداره‌کل درمان مستقیم با اشاره به تشکیل پرونده معاینات سلامت کارگران در خانه‌های بهداشت، تصریح کرد: سازمان تامین‌اجتماعی بیماری‌های کارگران را در قالب حوادث ناشی از کار پی‌گیری کرده و به سمت ایمن‌سازی محیط کار و استقرار ایزوهای ایمن‌سازی در حرکت است.

دکتر مازیار ایکانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی به ایمنی و بهداشت محیط کار و کاهش حوادث شغلی کارگران شریف اهتمام دارد و با انعقاد تفاهمنامه با وزارت‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، فضای پایش معاینات ادواری کارگران را در حوزه خانه‌های بهداشت ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: «ماده (۳۵) این تفاهمنامه تکلیفی را بر سازمان گذاشته تا با همکاری وزارت کار و بهداشت، در جهت تجهیز خانه‌های بهداشت کارگری بسیج شوند. بر این اساس، برنامه‌های مدونی را برای سال ۱۴۰۰ ارائه کرده‌ایم و این توفیق را داشته‌ایم که پرونده معاینات سلامت کارگران را ایجاد و بیماری‌های کارگران را در قالب حوادث ناشی از کار، پیگیری کنیم و به سمت ایمن‌سازی محیط کار و استقرار ایزوهای ایمن‌سازی حرکت کنیم تا ان‌شاءالله از نیروی کار سالم برخوردار باشیم؛ زیرا محور توسعه پایدار، انسان سالم است.

تشکیل پرونده بیماران مزمن

معاون طب کار، پیشگیری و کمیسیون‌های پزشکی اداره‌کل درمان مستقیم گفت: علاوه بر این، در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها، سازمان اقدامات مناسبی را انجام داده است. امروزه در مراکز ملکی سازمان برای برخی از بیماران، پس از پایش، پرونده بیماران مزمن تشکیل می‌شود. شایع‌ترین بیماری مزمن در کشور ما فشار خون و دیابت است و ما برای کنترل این دو بیماری برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام داده و در بیش از هفت استان، با وجود فضای کرونایی، کلینیک‌های تخصصی دیابت و فشار خون را راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاینات حین بازنشستگی

ایکانی یکی دیگر از موارد مهم انجام طب کار را مربوط معاینات حین بازنشستگی برشمرد و افزود: معاینات حین بازنشستگی و حین خروج از کار نیز از جمله مسائلی است که در حوزه طب کار قرار دارد. بر اساس آن سلامت شغلی فرد، طی سال‌ها فعالیت در کارگاه، ارزیابی شده تا عوامل زیان‌آوری که در محیط کار روی سلامت او تأثیر گذاشته است، مشخص شود.

کد خبر: 31434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =