واکنش وزیر خارجه انگلیس به حکم نازنین زاغری

وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به حکم دادگاه تجدید نظر نازنین زاغری واکنش نشان داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس در واکنش به حکم دادگاه تجدید نظر نازنین زاغری که به دلیل اتهامات امنیتی علیه او صادر شده است، واکنش نشان داد و در اظهارات مداخله‌جویانه خود از ایران خواست تا هرچه فوری او را آزاد کند.

لیز تراس در بیانیه خود مدعی شد: تصمیم ایران برای پیگیری اتهامات بی‌اساس علیه نازنین زاغری رتکلیف کاملاً غیرقابل قبول است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: هیچ دلیل معتبری برای ادامه حبس زاغری وجود ندارد و او باید به‌طور دائمی آزاد شود. من هر آنچه بتوانم برای کمک به او و خانواده‌اش انجام خواهم داد.

محکومیت یک سال زندان و ممنوع الخروج بودن نازنین زاغری رتکلیف اخیرا در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است. در صورت اجرای این حکم، به گفته همسر خانم زاغری او تا سال ۲۰۲۳ میلادی حق خروج از ایران را نخواهد داشت.

نازنین زاغری در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و یک سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

به گفته وکیل مدافع وی، آنها به حکم صادره در دادگاه بدوی اعتراض کردند و پرونده به شعبه ۵۴ تجدیدنظر ارجاع گردید و نهایتاً دادگاه تجدیدنظر رای دادگاه بدوی را عیناً تایید کرده است.

کد خبر: 31428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =