باید در جنگ نرم حالت آفندی داشته باشیم

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید حالت آفندی داشته باشیم، چرا که اگر حالت تدافعی و پدافندی در پیش گرفته شود، میزان آسیب‌پذیری افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: شهدا اعم از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سایر شهدا رفتند تا امروز مردم ایران اسلامی با عزت به زندگی خود ادامه دهند، لذا یاد و خاطره شهدا برای ما سازنده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه شهدا به این قبیل مراسمات برای زنده نگهداشتن یادشان  نیازی ندارند، افزود: شاید آنها هرگز تصور هم نمی‌کردند که امروز ما به عنوان یک الگو به آنها اقتدا کنیم اما نکته حائز اهمیت این است که ما و به ویژه نسل جوان به این یادواره‌ها نیازمند هستیم. به عبارت دیگر در مسیر دفاع از دین خدا، گرفتن الگو و محقق کردن آرمان‌های الهی، الگوهای مناسبی را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدا تصریح کرد: واقعیت امر این است که شهدا صادق بودند، به ویژه در مکتب الهی در زمره صادق‌ترین‌ها حضور داشتند. بنابراین لازم است که به آنها اقتدا کنیم و از آنها برای بصیرت‌افزایی، آینده فرزندان این مرز و بوم و جبهه مقاومت بهره ببریم.

سردار فضلی در رابطه با تغییر ماهیت جنگ از سخت به نرم اظهار کرد: اگر روح پایمردی و مقاومت وجود نداشت و نمی‌توانستیم آن را به حوزه جنگ نرم منتقل کنیم، ممکن بود که در این نوع از جنگ آسیب‌پذیری‌های بیشتری داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه یکی از راه‌های انتقال تجربیات دفاع مقدس به زمان حال را کاروان‌های راهیان نور  عنوان کرد و ادامه داد: بنده مدتی دست‌اندرکار این مهم بودم، وقتی گروه‌ها به مناطق می‌آمدند و با اهداف و شخصیت شهدا آشنا می‌شدند، از آنها الگو می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم که از آن به عنوان جنگ رسانه‌ای نیز یاد می‌شود، باید مردم و مخصوصاً جوانان را مسلح کنیم چراکه تا مسلح نشوند، نمی‌توانند دفاع کنند و اگر مجهز به داده‌های مورد نیاز باشند به راحتی می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.

سردار فضلی یادآور شد: مسلح و مجهز کردن مردم به ابزارهای لازم برای حضور در جبهه‌های جنگ نرم کمک می‌کند، که آنها به راحتی بتوانند دفاع کنند. البته برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید حالت آفندی در نظر گرفته شود چرا که اگر حالت تدافعی و پدافندی در پیش گرفته شود، میزان آسیب‌پذیری افزایش می‌یابد.

کد خبر: 31411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =