کنترل رفتارهای ناشایست اجتماعی با طرح صیانت از فضای مجازی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از فضای مجازی به منظور کنترل رفتارهای ناشایست اجتماعی است و بر این اساس هرگونه توهینی به هر فرد و یا مجموعه ای مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره طرح صیانت از فضای مجازی که این روزها در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و علت موافقتش با این طرح، اظهار کرد: این طرح با هدف حفظ کرامت انسانی و رفع مشکلات ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی در جامعه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی نباید رفتاری دور از شان جامعه از خود بروز دهند، افزود: طرح صیانت از فضای مجازی به منظور کنترل رفتارهای ناشایست اجتماعی است و بر این اساس هرگونه توهینی به هر فرد و یا مجموعه‌ای مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه فضای موجود مدیریت شود، دیگر نیازی نداریم که از فیلترشکن استفاده کنیم با تصویب این طرح به دنبال این هستیم که نباید کسی به خود اجازه توهین به فرد دیگری را بدهد. حال شاید به این فکر باشید که پلیس فتا تاکنون این فضا را مدیریت کرده و عملکرد خوبی داشته پس چه نیازی به تصویب طرح جدید بود؟ اما باید اینگونه پاسخ داد که درست است پلیس فتا داریم اما پیگیری از طریق این مرجع زمان‌بر بوده و مردم تا به نتیجه رسیدن پرونده‌ها زمان زیادی صرف می‌کنند.

لطفی گفت: مردم نگران این نباشند که با اجرایی شدن این طرح شبکه‌های اجتماعی فیلتر می‌شوند. نه اینچنین نیست بلکه دغدغه‌های ما اصلاح آموزه‌های اشتباهی است که به خانواده‌ها داده شده است. به همین منظور دفاع از حقوق افراد را در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر: 31406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =