نارضایتی مردم از تغییر مکرر قیمت‌ها در بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، از نابسامانی و تغییرات مکرر قیمت‌ها گلایه‌مند هستند چرا که با این شرایط نمی‌توانند برای زندگی و فعالیت اقتصادی خود برنامه‌ریزی کنند.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره وضعیت بازار کالاهای اساسی در کشور اظهار کرد: مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، از نابسامانی و تغییرات مکرر قیمت‌ها گلایه‌مند هستند چرا که با این شرایط نمی‌توانند برای زندگی و فعالیت اقتصادی خود برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه انجام دادن اصلاحات اقتصادی زمان بر استف افزود: تا زمانی که ریشه‌های اصلی رانت و فسادهای اقتصادی سود جویانه خشکانده نشود، نمی‌توان انتظار اصلاح در این زمینه را داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد و تقویت سامانه‌های هوشمند کنترل در بازار می‌تواند در  جلوگیری از فساد تاثیر بالایی داشته باشد، سامانه‌هایی که در قانون تصویب شده و دولت موظف به اجرای آن‌ها طی چهار سال گذشته بود، ولی متاسفانه تاکنون فعال نشده است، یکی از این سامانه‌ها، سامانه جامع تجارت است.

به گفته کریمی، در حال حاضر شاهد بروز اتفاقاتی در بازار هستیم که انواع قیمت‌ها را به مردم تحمیل و یا کالا را احتکار می‌کنند درحالی که با حداقل هزینه می‌توان این مشکلات را پیگیری و رصد کرد که در این صورت به شرایط پایداری در بازار خواهیم رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با استفاده از کارشناسانی که توانایی به کارگیری اطلاعات، نظارت هوشمندانه از بدو ورود کالا به مبادی ورودی و گمرکات کشور، انتقال آن‌ها به سامانه جامع حمل و نقل و انبارها و ایجاد کد رهگیری کالا را دارند، هیچ کالای تولیدی و یا وارداتی به کشور را بدون ثبت در سامانه شناسایی نخواهیم داشت.

کد خبر: 31345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =