تمهیدات تامین‌اجتماعی برای تهیه داروهای کرونا

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به تمهیدات این مدیریت در تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونا در ابتدای همه‌گیری و پیک‌های بیماری، تصریح کرد: در اوج همه‌گیری و در مواردی که با کمبود دارو مواجه بودیم، از طریق پی‌گیری و تعامل با دانشگاه در تلاش بودیم تا کمبودهای دارویی برطرف شود؛ در مواردی هم که سهمیه دانشگاه کافی نبود، از طریق جابه‌جایی دارو بین بیمارستان‌ها، دسترسی به دارو فراهم می‌شد.  

دکتر امین فخر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه درحال حاضر در زمینه دسترسی به داروهای مورد نیاز در بیمارستان‌ها کمبودی وجود ندارد، افزود: دو چالش عمده پیش‌ روی مراکز درمانی سازمان در زمینه تامین داروهای مورد نیاز وجود داشت؛ یکی اینکه اعتبارات دارویی تخصیص داده شده به بیماری کووید۱۹ کفاف نیاز مراجعه کننده‌ها را با توجه به پیک پنجم بیماری نمی‌داد و دوم عدم پوشش بیمه برخی از داروهای مورد نیاز بیماران بود؛ برای مثال، می‌توان از داروی اکتمرا نام برد که قیمت بالایی نیز داشته و تهیه آن توسط  بیماران با مشکل مواجه بود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه داروهای تحت پوشش بیمه برای بیماران کرونا در مراکز ملکی با حمایت سازمان، همکاری دانشگاه و تمهیدات داخلی تامین و دغدغه‌ای برای بیماران ایجاد نمی‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به وضعیت برخورداری مراکز ملی تامین‌اجتماعی استان از تجهیزات و امکانات درمانی به ویژه در شرایط همه‌گیری کرونا، گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی و برآورد نیازهای مراکز، تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی خریداری و تامین شده است.

فخر تصریح کرد: از جمله این تجهیزات می‌توان به خرید مخزن اکسیژن برای دو بیمارستان تامین‌اجتماعی، ونتیلاتور، بای‌ پپ، CPAP، کپسول اکسیژن، پالس اکسی متر، تب‌سنج دیجیتال، تجهیزات حفاظت فردی، اتوآنالایزر و ... اشاره کرد.

وی درخصوص آن دسته از اقدامات این مدیریت در ارتقای خدمات درمانی، به اصلاح سیستم تهویه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرپایی اشاره کرد و افزود: همچنین سیستم ایمنی حریق بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی جهت جلوگیری از بروز آتش‌سوزی به دلیل مصرف بالای اکسیژن، اصلاح شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان اصلاح سیستم روشناسی و نیز ارگونومی کارکنان مراکز جهت افزایش کارایی نیروهای خط مقدم درمان کرونا را نیز از دیگر اقدمات این مدیریت برشمرد و گفت: درحال حاضر در بیمارستان امام علی(ع) زرند نیاز به تامین مخزن اکسیژن وجود دارد که در حال پی‌گیری هستیم.

کد خبر: 31080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =