ایران ۱ - ۱ کره جنوبی / ملی‌پوشان از شکست خانگی گریختند

دو تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

به گزارش آتیه آنلاین،  تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان کره جنوبی  بود تا چهارمین بازی خود را در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به انجام برساند. این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا امتیازات این بازی بین دو تیم تقسیم شود. 

 دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان) ، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون را به عنوان بازیکنان اصلی به میدان فرستاد و احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، کریم انصاریفرد، پیام نیازمند، سامان قدوس، صالح حردانی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، سیدمجید حسینی، امید نورافکن، امیر عابدزاده و مهدی قایدی روی نیمکت نگه داشت.

کیم سئونگ‌گیو، لی یونگ، کیم مین جائه، جانگ وو یونگ، هوانگ اینبئوم، سون هیونگ مین، لی جائه‌سانگ، هوانگ هی چان، هونگ چول، هوانگ اوی جو، کیم یونگ‌وون نیز ۱۱ بازیکن تیم کره جنوبی مقابل ایران را تشکیل می‌دادند.

بازی با اشتباهات زیادی از سوی ۲ تیم آغاز شد و توپ در میانه میدان از دست می‌رفت.کره‌ای‌ها با طراحی حملات از عمق دفاع ایران و با اتکا به توان «سون هیونگ مین» در پی رسیدن به گل هستند و ایران نیز روی حرکات طارمی، آزمون و قلی‌زاده برنامه ریزی کرده است.

در دقیقه ۱۱ ضربه سر «هوانگ یو جو» به شکل خطرناکی از روی دروازه ایران به بیرون رفت.چهار دقیقه پس از آن تیم ایران نخستین حمله را طراحی کرد که شوت «علیرضا جهانبخش» راهی به دروازه میهمان پیدا نکرد.برای دقایقی بازیکنان تیم میهمان با رد و بدل کردن پاس‌های متعدد و استفاده از تمامی فضاهای زمین، ایران را مجبور به عقب‌نشینی کرد.در دقیقه ۲۷ همکاری طارمی و آزمون ایران را در موقعیت خوبی قرار داد که این بخت با تعلل طارمی از دست رفت.

در دقیقه ۴۲ پاس پشت مدافعان و تماشایی «احمد نوراللهی» به طارمی رسید اما او نتوانست بهره لازم را ببرد و پس از آن دروازه‌بان کره با دو واکنش عالی مانع از گلزنی آزمون و طارمی شد.

این نخستین گلی بود که ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی قطر دریافت کرد.

در دقیقه ۵۳ «امید نورافکن» به جای «علی قلی‌زاده» که عملکرد خوبی نداشت وارد زمین شد. در ادامه بازیکنان ایران برای جبران گل خورده، حملات خود را آغاز کردند.

حرکات نوراللهی و جهانبخش موجب شد تیم ایران از جناح راست چند فرصت خوب ایجاد کند که این بخت‌ها از دست رفت.

در دقیقه ۶۶ شوت سنگین «سعید عزت‌اللهی» که از پشت محوطه جریمه زده شد به تیرک دروازه کره برخورد کرد.

تلاش‌های ایران در دقیقه ۷۶ جواب داد و ارسال «سردار آزمون» با ضربه سر زیبای «علیرضا جهانبخش» همراه شد تا ایران به گل تساوی برسد.

دو دقیقه پس از آن شوت سنگین طارمی با بدشانسی به تیرک دروازه کره برخورد کرد.

در دقیقه ۹۲ «علیرضا بیرانوند» با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه تیم ملی ایران شد.

در نهایت این دیدار که تقابل رقیبان همیشگی قاره کهن محسوب می‌شود با تساوی به اتمام رسید و ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین باقی ماند و کره‌جنوبی هم با هشت امتیاز همچنان در جایگاه دوم است.

کد خبر: 30963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =