با ۱۰ درصد کاهش مصرف آب ما را یاری کنید

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تهران به میزان ۱۰۰ روز مصرف شهروندانش نسبت به سال گذشته با کمبود آب مواجه است لذا از تمام شهروندان تقاضای همکاری داریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، تهران در شرایطی به فصل پاییز و شروع سال آبی جدید وارد شده که با کسری ۳۱۴ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته مواجه است و ورودی سدهای تامین‌کننده آب تهران نیز کاهش ۴۰درصدی داشته است.

متوسط مصرف آب در تهران سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر (معادل سه میلیون و ۳۰۰هزار متر مکعب) است که در صورت تداوم این روند، طی روزهای آینده مقوله تامین آب پایتخت‌نشینان با تنگناهای دشواری روبرو خواهد شد، چراکه کاهش و اتمام ذخایر آبی و پاییز کم‌بارش امسال شرایط متفاوتی برای کشور و به‌ویژه استان تهران فراهم آورده است و سال سختی را به لحاظ تأمین مطمئن و پایدار آب رقم زده است.

در این اطلاعیه آمده است: گذر از این شرایط ویژه‌ تنها با همدلی و همراهی تمامی شهروندان امکان‌پذیر خواهد بود. کاهش ۱۰ درصدی مصارف آب توسط هر شهروند، اقدامی راهگشا در این شرایط است. این میزان کاهش بسیار ناچیز است و به هیچ عنوان لطمه‌ای به نیازهای روزمره مصرفی و بهداشتی خانواده‌ها وارد نمی‌کند، ولی کمک شایانی به تامین آب در این روزهای بی‌باران خواهد بود.

کد خبر: 30741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =