تنور تئاتر در حال داغ شدن

این روزها با اجازه فعالیت دوباره تماشاخانه‌ها و سالن‌های نمایش شاهد گرم و گرم‌تر شدن تنور اجراها هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین،تیرماه که وضعیت کرونایی تهران قرمز شد، روابط عمومی تئاتر شهر و تعداد زیادی از مراکز فرهنگی اعلام تعطیلی کردند. این روند ادامه داشت تا اینکه 27 شهریور ماه روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پس از ۸۰ روز تعطیلی سالن های دولتی،  اعلام کرد با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تغییر وضعیت رنگبندی برخی از شهرها از جمله تهران از رنگ قرمز به نارنجی، سالن‌های تئاتر و مشاغل مربوط به آن از یکشنبه ۲۸ شهریور ماه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعال خواهند بود. حالا این روزها سالن‌های دولتی تئاتر دوباره شاهد اجرای گروه‌های نمایشی هستند که بعد از مدتی رکود به دلیل آغاز پیک پنجم کرونا دوباره به صحنه برگشته‌اند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برنامه اجرای نمایش‌هایی که روی صحنه هستند یا بزودی اجرای خود را شروع می‌کنند.

میزبانی تئاترشهر از تن‌ها

تئاتر«تن ها» که این روزها به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی در تالار سایه روی صحنه رفته،از جمله آثار نمایشی تئاتر شهر است که پس ازخارج شدن شهر تهران از وضعیت قرمز کرونایی از روز چهارشنبه 31 شهریور ماه در تالار سایه به صحنه رفته است.در این اثر نمایشی حامد احمدوند ، فرزاد تجلی، امیررضا حشمی پور، محمد جواد حشمی پور، امیرارسلان خالویی، ایمان سلگی ، فردین شاه حسینی، هادی شیخ الاسلامی، حسین عارف، محمد نیازی به عنوان بازیگر حضور دارند.

این اثر برگرفته از کتابی درباره خاطرات رزمنده‌ای است که در ۱۳ سالگی اسیر شده بود. این نمایش قصه ۸ اسیر است که برای تخلیه اطلاعات، سه روز در یک سلول کوچک یک در یک متری در استخبارات عراق نگه داشته شده‌اند.

نمایش افسانه ببر در تالار چهارسو تئاتر شهر

«افسانه ببر» عنوان اثر نمایشی جدید به نویسندگی داریو فو است که با برگردان و اقتباس و بازی صدرالدین زاهد  از روز سه‌شنبه بیستم مهر ماه میزبان تماشاگران تئاتر در تالار چهارسو تئاتر شهر است.یکی از جلوه‌های متفاوت و جالب توجه اثر، حضور صدرالدین زاهد به عنوان مترجم، کارگردان و تنها بازیگر این تئاتر بعد از ۴۶ سال دوری از تئاتر شهر است.

در خلاصه داستان این نمایش که از تاریخ یاد شده ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۵۵ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار قشقایی به صحنه می‌رود، آمده است: «داستان باغ وحش، روایت رویارویی مردی است از طبقه نسبتا مرفه با شخصی که زندگی‌اش بر روال معمول جامعه نیست .جدال سرخوشانه آنها به تراژدی می‌انجامد».

تالار حافظ میزبان تئاتر سریالی می‌شود

نمایش «ما کی هستیم؟» به کارگردانی «مسعود ترابی»، تهیه‌کنندگی «شاهین پوشین» و نویسندگی «الناز عطایی» از 16 مهر در تالار حافظ روی صحنه رفته است.درباره داستان این نمایش‌ها می‌خوانیم: داستان‌ها در یک ساختمان ۷ طبقه در یک منطقه شمالی تهران اتفاق می افتد. ساختمانی که هرطبقه آن درگیر مشکلات خانوادگی خود است، مشکلاتی که از دل جامعه بیرون آمده و درون مایه اصلی تمام مشکلات دروغ و پنهان کاری است ...

مخاطب در هر قسمت، یک نمایش کامل با پایان بندی درست را تماشا می‌کند. داستان‌ها با یک خط ربط به هم متصل هستند و در عین حال دارای روایتی مستقل هستند.علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

خانه نمایش مهرگان پذیرای زندانی سیاسی که می‌خواهد رئیس جمهور را ببیند

نمایش «آنتولوژی ایستگاه مرزی» به نویسندگی و کارگردانی علی هاشمی نیا از ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه رفته است.خلاصه داستان از این قرار است که زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زده تا رئیس جمهور را ببیند و او را از فاجعه ای که در حال رخ دادن است آگاه کند.در این نمایش؛ محمد ‌فراهانی، محمد کیا، حسین علی تبار، سپیده محمد ترشانی و مهراد اکبرآبادی به ایفای نقش می پردازند.

اجرای «ورودی پنج» در حوزه هنری

گروه هنری چهره نیز با نمایش ورودی پنج به نویسندگی و کارگردانی رسول ‌نقوی، بار دیگر چراغ تماشاخانه مهر را روشن کرده و میزبان علاقه‌مندان به هنر تئاتر است.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پهلوان ولی در آخرین روزهای عمر خود قرار دارد و تصمیم گرفته که جانشین خود را انتخاب و معرفی نماید، پس مردم شهر را توسط دخترانش به آزمون می‌کشد، تا دریابد چقدر آمادگی پذیرش نایپ پهلوان در شهر و مردم وجود دارد...سعید بحرالعلومی، یوسف طاهریان، افشین قدیمی، فریبا رسولی، مروارید معصومی، ماهان جعفری، مهرنوش حسینی، سید محمدحسینی، شهرام طهماسبی و زهرا بهاری، بازیگران این نمایش هستند.نمایش ورودی پنج تا ۳۰ مهرماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر به نشانی خیابان حافظ، نبش سمیه، حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

«هام» به تالار حافظ می‌رود

نمایش «هام» به نویسندگی عباس عبدالله زاده و کارگردانی حسام شریفی به زودی در تالار حافظ به صحنه خواهد رفت.به گفته حسام شریفی این اثر نمایشی پس از گذشت یک سال تمرین در شرایط سخت فراگیری ویروس کرونا آماده اجرا شده است.در خلاصه داستان نمایش آمده است: «هام» درباره زنی است پاکدامن که در شهری زندگی می‌کند که مردمش توسط شیطان و سربازانش به گمراهی کشیده می‌شوند و شیطان تنها با شکست دادن این زن بر انسانیت پیروز می‌شود اما هام فرزند شیطان با نقشه‌های خود مسیر زندگی بانو و مردم شهر را تغییر و باعث شکل گیری مشکلات زیادی برای آنها می‌شود...بازیگران این اثر عبارتند از میثم شمسیان، حسین شهبازی، فرهاد داوری کیا، علی یعقوبی، مرتضی یعقوب پور، ایمان قادری، ندا اصغرپور، فاطمه گوشه، آیناز شجری، آیلار شجری، علی افضلی، ناصر عزتی، شقایق زارع، مانی خضری پور، سارا جوادزاده، بهنام فرزام، امیدعلی رحمانی، مرتضی عبداللهی، فرزانه قاسمی، مجتبی بحران، علی مرادی، نسترن خاموشی، علیرضا حیدری، حنانه میرشاه ولد، الهه اهدایی، پریساجلالی، نوشین جوادی، پرنیان شفیعیان، مریم حیدر زاده، نسیم داداشی، سینا توکلی.

کد خبر: 30589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =