بررسی عقب‌افتادگی پرداخت بدهی‌های آمریکا در دیدار بایدن با دموکرات‌ها

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان و رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا، نحوه جلوگیری از عقب‌افتادگی در پرداخت بدهی‌های این کشور را بررسی کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنا نحوه جلوگیری از عقب‌افتادگی احتمالی در پرداخت بدی‌های این کشور را بررسی کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای افزود: «طی این دیدار عملکرد دموکرات‌ها برای جلوگیری از ایجاد اختلال در توانایی آمریکا در پرداخت‌ها به دلیل مانع‌تراشی جمهوری‌خواهان و بی‌مسئولیتی‌ها بررسی شد.»

همچنین در این دیدار موضوع تصویب پیش‌نویس قوانین اجتماعی و زیرساختی بزرگ بررسی شد. پیش از این، جمهوری‌خواهان در مجلس سنا از تصویب پیش‌نویس قانونی مربوط به بالا بردن سقف بدهی‌ها و تداوم تامین مالی دولت فدرال مانع شده بودند.

کنگره باید پیش از پنج‌شنبه آتی پیش‌نویس قانون بودجه را تصویب و جو بایدن باید آن را امضا و اجازه افزایش سقف بدهی‌های عمومی را صادر کند. این در حالی است که آمریکا در صورت عقب‌افتادگی در پرداخت بدهی‌ها، دچار بحران بودجه خواهد شد.

کد خبر: 29375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =