ضرورت حمایت از طبقات پایین جامعه برای دریافت خدمات درمانی بهینه

بندپی گفت: متاسفانه افراد ضعیف و کم درآمد جامعه از درمان کم و یا کیفیت پایین برخوردار می‌شوند که لازمه حل این موضوع رسیدگی و بررسی آن در کمیسیون اجتماعی مجلس است.

محمد علی محسنی بندپی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کشور با بیان اینکه رایگان شدن بعضی از جراحی‌ها برای همه دهک‌ها در طرح تحول سلامت یکی از اشتباهات اساسی بود افزود: متاسفانه در بحث بهداشت و درمان و رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه، نتوانستیم عادل باشیم. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پراکندگی اعتبارات تخصیص یافته برای افراد معلول و بیمار، گفت: کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و برخی از نهادها و ارگان ها همه به صورت مجزا اعتباراتی را برای این افراد در نظر گرفته اند که این پراکندگی منابع سبب شده در ارائه خدمات عملکرد خوبی نداشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه خدمات توانبخشی ما گم شده است ادامه داد: بر اساس آمار فقط ۵/. درصد اعتبارات سازمان های بیمه گر به توانبخشی و ۵۰ درصد برای درمان و ۳۰ درصد دارو ۱۵ الی ۲۰ به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و … اختصاص می‌یابد ولی در سایر کشورهای دنیا سال‌هاست که برای پیشگیری از هزینه‌های گران قیمت درمان و دارو، اعتباراتی برای توان بخشی پرداخت میکند.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم حمایت های لازم از طبقات پایین جامعه در جهت دریافت خدمات درمانی بهینه، گفت: متاسفانه افراد ضعیف و کم درآمد جامعه از درمان کم و یا کیفیت پایین برخوردار می‌شوند که لازمه حل این موضوع رسیدگی و بررسی آن در کمیسیون اجتماعی مجلس است که  در قالب یارانه میتوان از این گروه حمایت کرد.
 

کد خبر: 29362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =