ورود مدیریت شهری به ترویج فرهنگ عاشورایی یک وظیفه است

عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران راهپیمایی جاماندگان اربعین را نمونه بارزی از بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی شهر دانست و عنوان کرد: ورود مدیریت شهری به ترویج فرهنگ عاشورایی یک وظیفه است

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، نرگس معدنی پور عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در یادداشتی با اشاره به جایگاه مدیریت شهری در تقویت حرکت دینی اربعین، این راهپیمایی عظیم را تجلی گاه وحدت و قدرت جامعه اسلامی دانست.

نرگس معدنی پور در یادداشت خود آورد: «حب الحسین،  یجمعنا» محبت امام حسین (ع)  است که همه ما را در کنار هم جمع می ‌کند و این جمله یک واقعیت عینی است از جاذبه اباعبدالله الحسین (ع)  که در حرکت فرهنگی اربعین و اجماع عمومی و بزرگ مسلمین رخ می‌نماید. در این حرکت جمع کثیری از پیروان مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا این واقعیت بیش از پیش نمایان شود که امام حسین (ع)  مکتب است و اربعین جریانی خروشان و برگرفته از واقعه عاشورا که توانسته به بزرگترین رویداد سالانه در جهان مبدل شود.

اربعین تجلی گاه پیوند برادری میان مسلمانان است که در آن غیر مسلمانان نیز حضور می‌یابند و این یک واقعیت غیر قابل انکار است که اربعین با تجلی نام امام حسین (ع)  محبت و وحدت را تحقق می بخشد. پیاده روی اربعین فصل گفتمان مشترک مسلمانان است که منجر به یافتن راهکارهای اجرایی برای مقابله با دشمنان اسلام می‌شود.

اجتماع بزرگ اربعین در بطن خود یک پیام مهم و اساسی برای جهانیان دارد و آن اینکه اگر سلایق در دنیای اسلام به کنار گذاشته شوند و همه با یکدیگر و در کنار هم در زیر بیرق امام حسین (ع)  قرار بگیرند شوکت و قدرت جامعه اسلامی یکباردیگر نمایان خواهد شد.  همانچیزی که دنیای استکبار از آن هراسان بوده و از تمام ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از تحقق آن استفاده می‌کند.

اربعین را باید به عنوان یک فرصت استثنایی به منظور تقویت وحدت اسلامی دانست که زمینه ساز تعمیق روابط بین کشورهای اسلامی و دولت هاست.

ادامه دار شدن این قدرت جهان اسلام و آشنایی بیش از پیش مردم جهان با این آئین معنوی نیازمند این است که هر فرد و سازمانی در جایگاه خود به نقش عاشورایی تعریف شده برای خود به درستی عمل کند.

برای تحقق این مهم می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها بهره برد. در این میان مدیریت شهری نیز می‌تواند به ایفای نقش خود بپردازد.

هم اکنون سازوکارهای فرهنگی گسترده‌ای در اختیار مدیریت شهری قرار دارد که با استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌توان شهر را به پیام رسان فرهنگ عاشورایی مبدل ساخت. راهپیمایی جاماندگان اربعین نمونه بارزی از بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی شهر است تا به جهانیان نشان دهیم که فرهنگ حسینی به همه زمان‌ها و مکان‌ها تعلق دارد و هرکجا که نامی از اباعبدالله الحسین (ع)  برزبان آورده شود کربلایی برپاست. ورود مدیریت شهری به ترویج فرهنگ عاشورایی یک وظیفه است و باید فرهنگ والای عاشورایی در جای جای شهر به تصویر کشیده شود.

کد خبر: 29359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =