فعالیت 12 هزار کادر درمان نیروی زمینی ارتش در مبارزه باکرونا

رییس اداره بهداشت و امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از فعالیت بیش از ۱۲ هزار کادر درمان این نیرو در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰ نفر از مدافعان سلامت نیروی زمینی ارتش به شهادت رسیدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم دکتر بهزاد موذنی گفت: کادر بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجربه ۸ سال دفاع مقدس و اقدامات به‌روز و به‌هنگامی که در عملیات‌های آفندی و پدافندی در این ایام انجام داد، موفق شد با احداث ۹ بیمارستان صحرایی در اقصی نقاط مرزی جنوب، شمال و شمال غرب کشور، اقدامات موثری را در مقابله با کرونا رقم بزند.

وی به فعالیت‌های بخش درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش در زمان دفاع مقدس اشاره و با یادآوری این که این نیرو نخستین بیمارستان را در زمان دفاع مقدس احداث کرد، بیان کرد: بیمارستان‌ کانکسی سپنتا در کارخانه نورد اهواز در سال ۶۰ و به دنبال آن بیمارستان‌های چادری شهباز در چنانه، شهید مخبری در سال ۶۲ در چنانه، پادگان حمید در سال ۶۲، صحرایی حسینیه در جاده خرمشهر - آبادان، صحرایی ۵۲۸ سومار در منطقه سومار، صحرایی نفت شهر در سال ۶۳، صحرایی کولان در شمال غرب کشور و صحرایی کلاشین در سال ۶۴ در اشنویه از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس بود.

رییس اداره بهداشت امداد درمان وآموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش با یادآوری این که این نیرو در این ۹ بیمارستان در زمان دفاع مقدس ۱۴۵ شهید تقدیم جامعه پزشکی کشور کرد، افزود: از این تعداد شهدا، ۷۴ نفر شهدای کادر و ۷۱ نفر، از شهدای وظیفه بودند که از این عزیزان ۱۶ نفر پزشک، ۱۱ نفر مفقودالاثر و حدود هزار و ۵۳۶ نفر جانباز تقدیم ایران اسلامی شد.

 سرتیپ موذنی اضافه کرد: از ۱۹۰ هزار شهیدی که در دوران دفاع مقدس برای پاسداری از آب و خاک کشور و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، از ۴۸ هزار نفر، شهید ارتش بودند که ۴۶ هزار نفر آنها از نیروی زمینی قهرمان بود.

وی به تجارب کسب شده در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: کادر بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش توانست در مبارزه با کرونا از این تجارب استفاده کند. در این ۲۰ ماه که درگیر مبارزه با کرونا هستیم، بیش از ۱۲ هزار کادر درمان در ۲۸ بیمارستان ثابت، ۱۰ بیمارستان حاد تنفسی - که امسال افتتاح شد -، ۱۹ مرکز واکسیناسیون سیار و خودرویی، ۱۶ مرکز سرپایی درمان مشغول انجام وظیفه هستند.

رییس اداره بهداشت امداد درمان وآموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: با توجه به اقدامات به‌هنگامی که انجام شد، توانستیم هم سلامت همرزمان‌ را در مناطق مرزی، پادگان‌های آموزشی و فرهنگی تامین کنیم و هم با ارائه خدمات به بیش ۱۵۰ هزار بیمار مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۲۴ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های ثابت و تزریق بیش از ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا به کارکنان شریف نیروی زمینی، گام بزرگی را برای تامین سلامت جامعه و همرزمان عزیزمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران برداریم.

سرتیپ موذنی با گرامیداشت یاد شهدای جامعه مدافعان سلامت، خاطرنشان کرد: در این مسیر  نیروی زمینی ارتش ۱۰ شهید را به جامعه مدافعان سلامت تقدیم کرد.

کد خبر: 29356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =