مشارکت ۶۸۰۰ کارفرما در طرح یارانه دستمزد

براساس جدیدترین داده‌های آماری سامانه یارانه دستمزد، تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد شش هزار و ۷۹۷ کارفرما در قالب طرح"یارانه دستمزد" وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول استفاده از امتیازات این طرح در قالب یارانه شده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، از نزدیک به ۳۹ هزار داوطلب ثبت‌نام کرده در طرح یارانه دستمزد، بیش از ۳۲ هزار نفر موفق به اشتغال در کارگاه‌های مختلف مشمول این طرح شدند.

جدیدترین اطلاعات اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از این است که استانهای خوزستان، مازندران و لرستان بیشترین و استانهای خراسان شمالی، کردستان و ایلام، کمترین اشتغال ثبت شده از طریق این طرح را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین بیشترین و کمترین میزان جویندگان کار نیز به ترتیب اشاره شده در این استانها به ثبت رسیده است.

مشارکت ۶۸۰۰ کارفرما در طرح یارانه دستمزدمشارکت ۶۸۰۰ کارفرما در طرح یارانه دستمزد

گفتنی است که استانهای خوزستان، کرمانشاه و مازندران در راستای اجرای این طرح، بیشترین و استانهای خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و بوشهر، کمترین استقبال و مشارکت کارفرمایان را در این طرح به ثبت رسانده‌اند.    

مشارکت ۶۸۰۰ کارفرما در طرح یارانه دستمزد

طرح یارانه دستمزد یکی از طرح‌های موثر در زمینه توسعه اشتغال است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند سال گذشته با هدف جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و تشویق کارفرمایان به استفاده از نیروی کار شغل اولی اجرایی کرده است.

این طرح با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال در بازار کار، حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به شدت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود.

در این طرح جویندگان کار باید تحصیلات متوسطه (دیپلم) و بالاتر داشته باشند و اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد (برای آقایان طول دوره خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود) و برای زنان سرپرست خانوار جوینده‌کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

یارانه دستمزد در واقع، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شود.

به عبارت بهتر، طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است و با توجه به تصویب افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۰، مبلغ یارانه دستمزد برای نیروهای کار جذب شده در سال جاری نیز افزایش یافته است.

طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر جوینده کار تا سقف ۱۲ ماه، میزان یارانه دستمزد نیز معادل ۳۰ درصد حداقل حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار است و متقاضیان و کارفرمایان در صورت تمایل به ثبت نام در این طرح به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر: 29347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =