برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

مراسم تشییع پیکر مطهر علامه "حسن‌زاده آملی" با حضور پرشور مردم ولایی و قدردان مازندران و آمل، برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه پس از تشییع علامه حسن زاده تا میدان قائم (عج) آمل، مقرر شد به وسیله بالگرد پیکر مطهر ایشان را به زادگاهشان "ایرا" منتقل کنیم، به ایسنا گفت: پیکر پس از انتقال به "ایرا" در اختیار خانواده علامه حسن‌زاده قرار خواهد گرفت و مراسم و زمان خاکسپاری از سوی خانواده این عالم ربانی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، ورودی "ایرا" کاملا بسته است و از مردم می‌خواهیم به منطقه "ایرا" نروند، چرا که نه آن منطقه گنجایش ظرفیت این تعداد جمعیت را دارد و نه جاده مناسبی وجود دارد.

برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

هم‌اکنون خودروی حاکل پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی به میدان قائم (عج) شهرستان آمل نزدیک شده است. مصادف شدن مراسم اربعین حسینی و تشییع علامه حسن‌زاده آملی، موجب شد تا حال و هوای مراسم تشییع امروز در آمل نیز اربعینی شود. مردم با فریاد "علامه ذوفنون؛ الوداع الوداع"، با این فیلسوف جهان اسلام خداحافظی می‌کنند.

برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

از دقایقی پیش، تشییع خودرویی پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی در میان خیل عظیم مردم عزادار مازندران و شهرستان آمل، از میدان ۱۷ شهریور به سمت میدان قائم(عج) آغاز شد.

حدود ۷ هزار آملی و دوستدار حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی در این مراسم حاضر هستند.

برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم به سخنرانی پرداختند. همچنین سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران و حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی فرمانده کل قوا نیز در این مراسم حاضر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این مراسم، تاکید کرد: مردم ولایی آمل باید مواضع انقلابی علامه حسن‌زاده را قدر بنهند و نگذارند این فضا را افرادی تصاحب کنند که فقط دم از اسلام زده و ادعا می‌کنند.

هم‌اکنون مسئولان لشکری و کشوری، سردار غلامحسین غیب‌پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع)، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این مراسم حضور دارند. فرزند آیت‌الله جوادی آملی سخنران مراسم تشییع علامه حسن‌زاده آملی است.

مراسم تشییع عالم وارسته، علامه حسن زاده آملی، از میدان ۱۷ شهریور آمل به سمت میدان قائم (عج) آمل در حال برگزاری است، در این مسیر، مواکب اربعینی از سوی هیئت‌های مذهبی این شهرستان برپا و به مردم حاضر در مراسم تشییع این مجتهد جهان اسلام، خدمت رسانی می‌کنند. هنوز زمان تدفین پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی مشخص نیست و ممکن است مراسم تدفین فردا سه شنبه در "ایرا" زادگاه علامه حسن‌زاده برگزار شود.

هم‌اکنون، مراسم تشییع پیکر مطهر عالم ربانی، آیت الله حسن زاده آملی، در شهرستان آمل و از میدان ۱۷ شهریور آغاز شد.

برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

لحظه به لحظه، بر تعداد جمعیت مردم در آمل افزوده می‌شود، در حال حاضر، حدود ۳۰۰۰ نفر منتظر آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم وارسته هستند. آیت الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، از نخستین مسئولانی بود که خود را به این مراسم رساند.

برگزاری پرشور مراسم تشییع علامه "حسن‌زاده آملی"

علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل، با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۴ شب گذشته در این شهرستان اعمال شده است، اظهار کرد: حد فاصل میدان قائم (عج) تا میدان ۱۷ شهریور، بلوار طبری به سمت خیابان امام خمینی(ره)، از فروشگاه هاکوپیان در خیابان دکتر بهشتی (چاکسر) به سمت سبزه میدان و میدان ۱۷ شهریور، از بلوار طبرسی به سمت میدان ۱۷ شهریور و خیابان نور از ۱۰ متری اول به سمت میدان ۱۷ شهریور ممنوعیت تردد و توقف اعمال شد.

کد خبر: 29324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =