آغاز پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسیرهای پنجگانه آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، عزاداران حسینی و عاشقان ساحت اهل بیت عصمت و طهارت در یکی از مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین پیاده روی خود را از میدان امام حسین (ع) آغاز کرده و پس از طی ۱۷ کیلومتر از مسیر به سمت خیابان ۱۷ شهریور، حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش حرکت کرده و سپس خیابان شوش را تا میدان شوش و سپس خیابان فداییان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم راهپیمایی کرده و سپس از خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طی می‌کنند.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، عزاداران حسینی و جاماندگان اربعین اباعبدالله (ع) از مسیر میدان جمهوری نیز پیاده روی خود را آغاز کرده اند، این عزاداران در پیاده روی امروز وارد مسیر نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر می‌شوند.

این پیاده روی همچنین از امام زاده حسن (ع) تهران آغاز شد و راهپیمایان به سوی خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیایان شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر می‌شوند.

از جنوب تهران و باقر شهر نیز پیاده روی جاماندگان اربعین آغاز شده و این راهپیمایی از جاده قدیم قم (بزرگراه شهید رجایی)، بزرگراه شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، میدان سلمان فارسی به سوی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه خواهد یافت.

ورامینی‌ها و اهالی قرچک، پیشوا و پاکدشت نیز در حال رساندن خود از طریق جاده ورامین به خیابان مصطفی خمینی هستند، این راهپیمایان سپس خود را از سه راه امین آباد، خیابان سلمان فارسی به بزرگراه شهید آوینی، میدان سلمان فارسی و سپس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خواهند رساند.

این عزاداران حسینی که حجج الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و حجت الاسلام اسماعیلی را نیز در جمع خود داشتند، در حالی که نوحه خوانی کرده و مدح اهل بیت عصمت و طهارت را می‌گفتند، به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گام برداشتند.

بر اساس اعلام قبلی مسئولین، راهپیمایان در مبادی پنج گانه، طول مسیرها و نیز حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توقفی نخواهند داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ری که در جمع جاماندگان اربعین حسینی حضور داشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما حرکت خودجوش مردمی جاماندگان اربعین و پیاده روی مردم تهران و شهرهای اطراف به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را پیش بینی می‌کردیم و بر همین اساس با ایجاد تشکلی به نام ستاد مردمی اربعین متشکل از هیأت‌های مذهبی، مساجد، کانون‌های فرهنگی و حسینیه‌ها اقدام کردیم.

حجت الاسلام علی کنگرلو افزود: غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی و پذیرایی در دستور کار قرار گرفت و در همه مسیرهای پنج گانه که مردم به سوی ری حرکت می‌کنند، با همکاری مسئولین ری، مسئولین آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، فرماندار ری این اتفاق رخ داده است، غرفه‌های پذیرایی و فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با ریشه کن شدن کرونا سال آینده حضور چندین میلیونی مردم تهران را به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) داشته باشیم.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم در نقاط مختلف تهران و حوالی و جاده ورامین، کهریزک و… به سوی حرم می آیند، ما تا غروب نیز شاهد حضور مردم به سوی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خواهیم بود، به مردم نیز اعلام کردیم، تجمعی در حرم و اطراف آن نخواهیم داشت و از مردم خواستیم، پس از سلام دادن به زودی از وسایل نقلیه استفاده کرده و به سوی مبادی خود حرکت کنند.

کد خبر: 29302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =