شایستگی‌مان را به اثبات رساندیم

ملی‌پوش تیم ملی فوتبال زنان ایران گفت: با کسب سهمیه جام ملت‌های آسیا اثبات کردیم که شایستگی داریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال زنان ایران، روز گذشته با پیروزی مقابل تیم ملی زنان اردن موفق  شد برای نخستین بار در تاریخ فوتبال زنان، سهمیه مسابقات جام ملت‌های آسیا را تصاحب کند و به این مسابقات راه پیدا کند. زهرا قنبری، مهاجم تیم ملی فوتبال زنان ایران در این رابطه در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد: این یک اتفاق تاریخی برای فوتبال زنان ایران بود و من بسیار خوشحالم که در تیمی عضویت داشتم که توانست برگی از تاریخ ورزش زنان ایران را رقم بزند. 

قنبری درباره حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: از مدتی قبل اردوهای تیم ملی فوتبال زنان آغاز شد و برنامه مدون و درستی داشتیم. بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کردیم و برای حضور قدرتمندانه در انتخابی جام ملت‌ها با برنامه ریزی و هدفمند پیش رفتیم. فدراسیون بعد از تغییرات مدیریتی در بخش زنان به فعالیت‌های مهمی اقدام کرد که در نهایت ما از این امکانات بهره بردیم و توانستیم جواب حمایت و توجهی که به فوتبال زنان شد را بدهیم.

وی افزود: دو بازی بسیار مهم مقابل بنگلادش و اردن پیش رو داشتیم و خب می‌دانستیم که بنگلادش نمی‌تواند حریف چندان سختی باشد. خوشبختانه مقابل این تیم به یک برتری پر گل رسیدیم و با روحیه بالا به مصاف تیم ملی فوتبال اردن رفتیم. اردن از تیم‌های خوب منطقه غرب آسیاست و پیش بینی می‌کردیم که کارمان مقابل این تیم سخت شود. با این حال در نهایت و در ضربات پنالتی و با درخشش دروازه بان تیم توانستیم بهترین اتفاق ممکن را رقم بزنیم و ضمن کسب سهمیه جام ملت‌های آسیا بار دیگر شایستگی دختران فوتبال ایران را به آسیا و حریفان آسیایی خود اثبات کنیم. 

مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال زنان ایران به دور بودن این رشته از میادین بین‌المللی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: فوتبال زنان ایران دوره بسیار بدی را در سال‌های اخیر سپری کرد. سال‌ها در رده بزرگسالان به هیچ مسابقه  بین المللی و برون مرزی اعزام نمی‌شدم و سال گذشته به راحتی نام فوتبال زنان ایران را از رنکینگ آسیا و جهان کنار گذاشتند. با آمدن عزیزی خادم و تغییرات در فدراسیون، اقداماتی صورت گرفت و ما به رنکینگ برگشتیم و توانستیم اردوهای خود را آغاز کنیم و در نهایت به مسابقات انتخابی اعزام شویم. 

قنبری اضافه کرد: روزهای بسیار پر چالشی را تا زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم و باید تمام تلاش خود را بکنیم که در اولین حضور تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم و از حیثیت و اعتبار ورزش زنان ایران در آن تورنمنت دفاع کنیم. 

کد خبر: 29278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =