همکاری صنعت با دانش‌بنیان‌ها برای تولید سنسورهای خودرو

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل که در زمینه تولید مجموعه‌های الکترونیکی خودرو فعالیت می‌کند، تفاهم‌نامه تولید سنسورهای موتور خودرو با شرکت ساپکو را منعقد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، ایسنا نوشت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی ۲ اردبیل تأسیس و با احداث سالن‌های AST و Clean Room مبادرت به نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات تمام اتوماتیک، مونتاژ بردهای الکترونیکی SMD و DIP با برند ثبت شده EPS کرده است.

این شرکت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مبادرت به تولید قطعات الکترونیکی خاص خودرو کرده و با تلاش مهندسین و مدیران مجرب، موفق به خودکفایی تولید قطعات الکترونیکی‌ "های‌تک" در صنعت خودرو شد و قطعات پیشرفته و ‌"های‌تک" را با بهترین کیفیت تولید و به مشتریان خود عرضه می‌کند.

بهزاد کهنی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد کارکرد و ویژگی‌های سنسور و مجموعه‌های الکترونیکی خودرو گفت: این سنسورها گزارش دهنده و فرستنده جهت شمارش دور موتور خودرو هستند. این محصول مشابه محصول خارجی است و حدود ۷۰ درصد نسبت به نمونه اروپایی خود ارزان‌تر و با کیفیت‌تر است.

وی افزود: این محصول برای شرکت ایران‌خودرو و سایپا ساخته شده، اما مصرف کننده نهایی آن صنعت خودروسازی است.

مدیرعامل این شرکت در مورد صادرات محصول نیز گفت: ما با روسیه برای تولید ۶ سنسور موتور خودرو قراردادی منعقد کردیم، اما به دلیل تحریم‌ها، کار متوقف شد که امیدواریم با ایجاد تحولات بتوانیم همکاری را ادامه دهیم.

کهنی به دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی جهت تولید سنسور و مجموعه‌های الکترونیکی خودرو اشاره کرد و افزود: ما از صندوق نوآوری درخواست تسهیلات سرمایه ثابت برای خرید ماشین‌آلات، توسعه خرید آن و ساخت رله‌های الکترومغناطیس کردیم که صندوق ما را برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به بانک‌ها معرفی کرد.  

به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، وی ایجاد و راه‌اندازی خط مونتاژ انواع بردهای SMD، THT، خطوط تولید قطعات پلیمری و تزریق پلاستیک، خطوط تولید انواع قطعات فلزی و پرسی، خطوط آبکاری قلع و نیکل و خطوط مختلف مونتاژ انواع قطعات و چراغ‌های روشنایی را از افتخارات این شرکت دانست.

کد خبر: 29268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =