دشمنان در حال ایجاد و برجسته کردن شبهات هستند

فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان مرتب در حال ایجاد و تولید و برجسته کردن شبهات و رنگانگ جلوه دادن این شبهات برای جامعه و به ویژه جوانان هستند که پاسخ اینها به عهده روحانیت است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز یکشنبه در اولین همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد،   با تسلیت فرا رسید اربعین حسینی و با اشاره به نقش روحانیان و حوزوی ها در جامعه اسلامی افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی فرهنگی و دینی است بنابراین مهمترین بخشی که باید این انقلاب را حفظ کند و آن را ارتقا دهند روحانیون، حوزویان و علما هستند و تا به امروز نیز نقش های بی بدیلی را در کشور ایفا کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیون در مراحل مختلف انقلاب اسلامی گفت: یکی از مسئولیت‌های روحانیون، اداره جامعه مبتنی بر رویکرد فرهنگی انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن در طول این سال ها توانستند در این عرصه و بویژه در حوزه رهبری جامعه اسلامی گام بردارند و روشنگری و هدایت کنند.

فرمانده کل ارتش نقش روحانیت را در پیروزی های انقلاب اسلامی بی بدیل دانست و افزود: روحانیان به رهبری مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی تاکنون توانستند هر جایی که نیاز بوده، مردم را برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی بسیج کنند که برای نمونه می توان به دوران دفاع مقدس و رشادت های بسیجیان در صحنه‌های نبرد همچنین در عرصه های مختلف دیگری مانند انتخابات و راهپیمایی ها اشاره کرد.

سرلشکر موسوی ترویج اصول و ارزش های اخلاقی و همچنین روحیه جهاد و ایثارگری را یکی دیگر از اقدامات علما و روحانیون در جامعه ما دانست و گفت: روحانیون در عرصه ها مختلف پیشتاز بوده اند و اگر در قالب اعداد و ارقام بخواهیم این موضوع را مورد توجه قرار دهیم می بینیم به عنوان مثال تعداد شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار جامعه فاصله معنا داری دارد و این بیانگر پیش قراول بودن روحانیان در عرصه جهاد و حماسه است.

وی گفت: روحانیون نقش های مختلفی را در دفاع مقدس و بعد از آن بر عهده داشتند که بررسی این موضوع نیاز به زمان بسیاری دارد.

فرمانده کل ارتش در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نقش روحانیون در شکل گیری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظارات گسترده‌ای از روحانیون دارند و همواره بر ارتباط روحانیت با سیاست و دفاع از نظام اسلامی تاکید دارند  دیده بانی دینی، ‌تبیین نیازها در جامعه و امروز به خصوص پاسخ به شبهات نسل جوان است. دشمنان ما مرتب در حال ایجاد شبه و تولید شبه و برجسته کردن شبهات و رنگانگ جلوه دادن این شبهات برای جامعه و به ویژه جوانان هستند که پاسخ اینها به عهده روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور جوان است گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت توجه به جوانان و نقش بالای این عزیزان در رشد و تعالی انقلاب اسلامی تاکید دارند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مخاطب اصلی اش همین جوانان هستند.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اهمیت آگاهی از تاریخ گفت: برای تربیت افراد بزرگ باید گذشته را به درستی شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از تاریخ غفلت شود دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده تحت تاثیر تهدیدات نا شناخته قرار خواهد گرفت.

وی شناخت ظرفیت های عظیم کشور را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: آمار و ارقام گویای ظرفیت های عظیم کشور است و بر اساس همین آمار در بسیاری از حوزه ها و منابع، ما مقام اول را در جهان داریم و با این ظرفیت های عظیم می شود کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

فرمانده کل ارتش انگیزه و همت را یکی از ابزار تحقق اهداف بزرگ دانست و گفت: انگیزه و همت می تواند موجب تحقق اهداف بزرگ شود. مدیران جوان باید با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت های عظیم کشور و با همت و انگیزه آینده این کشور را بسازند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: به نظر من خلاصه و چکیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که  دهه های آینده متعلق به شما جوانان است و شما هستید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب اسلامی حراست کنید و در مسیر که ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان است حرکت کنید.

وی دلیل خصومت دشمنان با انقلاب مردم ایران را به جهت ماهیت اسلامی آن دانست و گفت: مشروعیت و تداوم انقلاب اسلامی منوط به تداوم حاکمیت ارزش های دینی است ومهمترین رسالت و ماموریت جوانان مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی در حوزه ارزش های اسلامی و ایرانی است و امیدواریم با تلاش شما جوانان هرروز بیش از پیش شاهد بالندگی ایران اسلامی باشیم.

کد خبر: 29262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =