حرمت مرزها حفظ شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت حرمت مرزها گفت: برخی رسانه‌های بیگانه به دنبال سوء استفاده از اتفاقات هستند و انتظار می‌رود همسایگان مراقب مراقب شیطنت‌های رسانه ای و نقش مخرب آنها باشند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «محمود عباس زاده مشکینی» درباره مشکلات تردد کامیون‌داران ایرانی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: باید حرمت مرزها حفظ شود و نباید به بهانه مناقشه بین کشورها، اقدامات نسنجیده‌ای انجام شود.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مواضع  رسمی جمهوری اسلامی در مورد همسایگان همیشه روشن بوده است، ایران همواره علاقمند به تقویت مراودات با همسایگان بوده است، آنها هم باید با موانع و آسیب‌های روابط برخورد کنند و چالش‌های احتمالی را تحت نظارت و مدیریت قرار دهند تا سایرین نتوانند از این اتفاقات سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: به نظر می‌رسد برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای در مرزهای کشورمان بازی پیچیده‌ای را بازی می‌کنند، اما جمهوری اسلامی در بازی‌خوانی مسلط است و نگرانی چندانی از این قضایا ندارد.

عباس زاده مشکینی مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان را عامل وحدت بخش دو ملت عنوان کرد و گفت: مواضع ایران در مناقشه قره باغ شفاف و روشن بود و شاهد بودیم که در بالاترین سطح در مساله قره باغ رهبر انقلاب از آزادی اراضی اشغالی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه روابط حَسنه ایران با همسایگان مورد ناخرسندی بدخواهان ملت‌های منطقه است، گفت: برخی رسانه‌های کشورهای بیگانه سعی دارند از اتفاقات کوچک سوء استفاده کنند و با هر اتفاقی سرویس‌های جاسوسی آنها فعال می‌شوند. کشورهای منطقه نباید اجازه دهند این اتفاقات خللی در روابط همسایگان ایجاد کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در این حوادث تحت تاثیر القائات قرار می‌گیرند و خواسته یا ناخواسته موضوعاتی مطرح می‌کنند که این مواضع در روابط دو کشور سازنده نیست. طبیعتاً اگر خویشتنداری و عقلانیت در این زمینه وجود نداشته باشد می‌تواند منشاء کدورت شود.

وی تاکید کرد: مراجع رسمی باید به این تحرکات سوء توجه داشته باشند و اگر کشورهای همسایه خواهان توسعه روابط هستند مراقب شیطنت‌های رسانه‌ای و نقش مخرب آنها در روابط دو کشور باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ارتباطات تاریخی و پیوند فرهنگی ملت‌های منطقه باعث هم‌افزایی کشورها می‌شود و نباید این ارتباطات تحت الشعاع آرزوهای بیگانگان قرار بگیرد.

کد خبر: 29260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =