یکی از عوامل فدرال در بین مهاجمان کنگره بوده است

نیویورک تایمز گزارش داد که یکی از مخبران اف‌بی‌آی در بین عناصر راست افراطی گروه «پراد بویز» در حمله ۶ ژانویه به کنگره بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، یکی از مخبران دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در بین عناصر راست افراطی گروه «پراد بویز» در حمله شش ژانویه به کنگره بوده است.

بر اساس سوابق مکالمات و مکاتبات مورد مطالعه روزنامه‌، این فرد در روز حمله با دیگر افراط‌گرایان در بنای یادبود واشنگتن دیدار و آن‌ها را تا ساختمان کنگره دنبال کرد و نحوه عبور موانع و نحوه هجوم جمعیت به کنگره را مشاهده کرد.

در جریان این اقدام، مخبر افسر امنیتی را از حادثه با خبر کرد. اما در حین گفت‌وگو ، افسر متوجه نشد که طرفداران ترامپ و افراطیون موفق شده‌اند وارد ساختمان شوند. افسر از مخبر خواسته که او را در جریان حوادث به ویژه در صورت توسل به خشونت قرار دهد. اما مخبر بعید شمرد که افراط‌گرایان به خشونت روی آورند و اینکه آن‌ها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که به کنگره حمله کنند.

نیویورک تایمز نوشت که مخبر در جریان حمله به ساختمان نفوذ کرده است‌، اما به کسی دست نزده‌، چیزی را نشکسته و از پنجره ساختمان کنگره خارج شده است.

کد خبر: 29225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =