وزیر خارجه بر لزوم اجرایی شدن توافقات ایران و الجزایر تأکید کرد

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خرسندی از سطح مناسب روابط میان ایران و الجزایر، بر لزوم اجرایی شدن توافقات پیشین میان دو کشور تأکید کرده و تشکیل جلسه کمیته سیاسی مشترک تهران و الجزیره با هدف مرور و ارتقای روابط دوجانبه را خواستار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه دیروز شنبه در دیدار پایانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «رمطان لعامره» وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت و عمق روابط میان دو کشور تأکید کرده و ابعاد مختلف روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سطح مناسب روابط میان دو کشور، بر لزوم اجرایی شدن توافقات پیشین میان دو کشور تأکید کرده و تشکیل جلسه کمیته سیاسی مشترک دو کشور با هدف مرور و ارتقای روابط دوجانبه را خواستار شد.

وزیر امور خارجه الجزایر نیز با استقبال از پیشنهادات امیرعبداللهیان، جهت سفر به تهران و بررسی موضوعات مطرح‌شده، آمادگی خود در این موضوعات اعلام کرد.

همچنین در این نشست در خصوص تحولات شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا رایزنی صورت گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار از مواضع الجزایر در خصوص تحولات منطقه، خصوصا در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی، تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان پس از پنج روز کاری فشرده و رایزنی‌های دیپلماتیک در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل، عصر شنبه به وقت محلی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در راس هیاتی وارد نیویورک شده بود.

وی در سفر پنج روزه خود با حدود ۵۰ مقام سیاسی و بین‌المللی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر: 29217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =