بیل گیتس مسابقه فضایی میان جف بزوس و ایلان ماسک را مسخره کرد

بیل گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت در جریان تازه‌ترین مصاحبه خود مسابقه فضایی میلیاردرهایی مانند جف بزوس و ایلان ماسک را به تمسخر گرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین، مهر نوشت: وی که در مصاحبه‌ای با جیمز کوردن کمدین مشهور شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی در مورد علاقه برخی میلیاردرها برای سفر به فضا گفت: من به شدت نگران چیزهایی مانند مالاریا و اچ آی وی و خلاص شدن از بیماری‌ها هستم و احتمالاً با صحبت‌هایم در مورد بیماری‌ها افراد را در مهمانی‌ها خسته کرده ام. فضا؟ ما روی زمین کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن داریم.

در جریان این مصاحبه که از طریق نرم افزار زوم انجام شد، کوردن از بیل گیتس به علت اینکه میلیاردری است که تلاش نکرده با استفاده از یک فضاپیما از زمین فرار کند، تشکر کرد.

بر اساس این گزارش که به نقل از بیزینس اینسایدر نوشته شده:مصاحبه بیل گیتس در شرایطی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس هفته قبل از تکمیل مأموریت فضاپیمای تمام غیرنظامی Inspiration۴ در مدار زمین خبر داد. در ماه جولای نیز جف بزوس و ریچارد برانسون با جت‌های خصوصی خود به فضا پرواز کردند. اگر چه این میلیاردرها تنها چند لحظه در فضا بودند، اما سفر آنها میلیاردها دلار هزینه در بر داشت.

جف بزوس و الون ماسک مدعی هستند قصد دارند با هدف مقابله با گرمایش زمین در فضا حضور یابند. ماسک در همین راستا از تلاش برای سکونت طولانی مدت در مریخ خبر داده و جف بزوس هم از انتقال صنایع آلاینده کربنی به دیگر سیاره‌ها خبر داده است. اما مشخص نیست این اقدامات عملیاتی خواهد شد یا خیر. در اوایل این هفته دبیر کل سازمان ملل متحد از میلیاردرهای جهان به علت صرف میلیاردها دلار برای سفرهای فضایی در شرایطی که میلیون‌ها نفر بر روی زمین گرسنه هستند، انتقاد کرد. عده‌ای از سیاستمداران امریکایی هم خواستار دریافت مالیات‌های سنگین از این افراد شدند.

کد خبر: 29208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =