ایران- قزاقستان؛ دورخیز فوتسالیست‌ها برای نیمه‌نهایی

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی فوتسال باید به مصاف تیم ملی فوتسال قزاقستان برود.

به گزارش آتیه آنلاین، مسابقات جام جهانی فوتسال مردان ۲۰۲۱ امروز (یکشنبه) با برگزاری دو مسابقه بین تیم های مراکش و برزیل و سپس روسیه و آرژانتین وارد مرحله یک چهارم نهایی خود خواهد شد و تیم‌های راه یافته به این مرحله با رقابت‌ مقابل حریفان خود را برای رسیدن به نیمه نهایی این رقابت‌ها به چالش خواهند کشید. پس از برگزاری ۴ مسابقه در  این رقابت‌ها تکلیف ۴ تیم نهایی مشخص خواهد شد و تیم ملی فوتسال مردان ایران نیز در همین مرحله فردا (دوشنبه) باید به مصاف تیم ملی قزاقستان برود. 

تیم ملی فوتسال قزاقستان در حالی مقابل تیم ملی فوتسال ایران به میدان خواهد رفت که تا کنون تنها دو گل دریافت کرده و  عنوان بهترین خط دفاع این مسابقات را در اختیار دارد. به همین دلیل ناظم الشریعه و شاگردانش به خوبی می دانند که برای گل زدن به تیم قزاقستانی که از دفاعی فولادی بهره می‌برد کار ساده‌ای پیش رو نخواهند داشت و باید برنامه ها و استراتژی‌های خاصی را به کار بگیرند تا مقابل این تیم سرسخت به برتری برسند و راهی نیمه نهایی شوند. 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تیم قزاقستان در ترکیب خود از بازیکنان با تکنیک برزیلی استفاده می‌کند و این بازیکنان کار را برای هر حریفی سخت خواهند کرد و مهره‌های بسیار تاثیرگذاری در تیم ملی قزاقستان به شمار می‌روند. این تیم که به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله بعد شد در یک هشتم نهایی با ۷ گل تایلند را در هم کوبید.قزاقستان در مرحله گروهی در آسان ترین گروه قرار داشت و در مرحله یک هشتم نهایی نیز تقابل دشواری با یک تیم آسیایی را تجربه نکرد.این تیم که بهترین دروازه بان جهان را در ترکیب خود دارد با پذیرش تنها ۲ گل خورده در ۴ بازی خود در این تورنمنت از این حیث عملکردی خیره کننده داشته است. 

سید محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره بازی ایران و قزاقستان که دیداری حساس و سرنوشت ساز برای ملی‌پوشان فوتسال ایران به شمار می‌رود، می‌گوید: «همه می‌دانند که قزاقستان تیم بسیار خوبی است. هم در رنکینگ جهانی و هم به واسطه‌ی نوع بازی‌شان تیمی متفاوت هستند. اما ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خود را در این بازی خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بدست آوریم. »

همچنین وحید شمسایی، کارشناس فوتسال و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال ایران، بازی با قزاقستان را اینچنین توصیف می‌کند: «وقتی در مرحله حذفی بازی می‌کنی باید بدانی همه تیم‌ها برای صعود حاضرند ریسک کنند، مانند بازی با ازبکستان که با فاصله گل کمتری برنده شدیم. بازی با قزاقستان برای ما سخت‌تر خواهد بود و اگر قرار باشد دفاع تیمی ما به این صورت باز عمل کند دچار مشکل خواهیم شد. کادر فنی باید حریف را به خوبی آنالیز کند تا بتوانیم به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم و بازیکنان هم بدانند که در این دیدار حق اشتباه نخواهند داشت.»

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه در کشور لتونی به مصاف تیم ملی قزاقستان خواهد رفت و در صورت پیروزی در این مسابقه راهی چهار تیم برتر مسابقات خواهد شد. 

کد خبر: 29195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =