شانس بالای «قهرمان» در اسکار۲۰۲۲

اسکات فینبرگ، منتقد مشهور هالیوود ریپورتر ضمن اعلام پیش‌بینی‌ شانس‌های جایزه اسکار، فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی را در ۵رشته به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی دریافت جایزه معرفی کرده است.  

به گزارش آتیه آنلاین، ۱۵ تیرماه، هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن با یک سال تاخیر و با تمهیدات ویژه کرونایی در شهر ساحلی کن در جنوب شرقی فرانسه آغار به کار کرد. در همین راستا فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که یکی از سه نماینده سینمای ایران در هفتادوچهارمین جشنواره کن بود و در بخش رقابتی با ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف برای کسب نخل طلا رقابت می کرد، در کنار محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین به طور مشترک جایزه بزرگ جشنواره را ازآن خود کرد.

پس از آن بود که  بسیاری از منتقدان عنوان کردند «قهرمان» بهترین فیلم سال‌های اخیر فرهادی است و از آن مهم‌تر شانس سومین اسکار را برای اصغر فرهادی هم‌چنان حفظ خواهد کرد. چندی پیش ایندی وایر در مطلبی نوشته «آن تامپسون» ضمن اعلام پیش‌بینی‌ شانس‌های جایزه اسکار بهترین کارگردانی، نام اصغر فرهادی را به‌دلیل ساخت «قهرمان» در میان ۱۵ نفر اولی که از شانس‌ بیشتری برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برخوردارند، آورده است. علاوه بر اصغر فرهادی، پدرو آلمودووار، وس اندرسون، جین کمپیون، جوئل کوئن، گیرمو دل تورو، کری جوجی فوکوناگا، ربکا هال، آدام کی، مایک میلز، لین-مانوئل میراندا، رایدلی اسکات، استیون اسپیلبرگ، دنیس ویلنوو و جو رایت، به‌زعم نویسنده ایندی‌وایر، ازجمله شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار هستند.

به تازگی نیز اسکات فینبرگ، منتقد مشهور هالیوود ریپورتر در جدیدترین پیش‌بینی خود از بخت‌های اصلی کسب جایزه اسکار۲۰۲۲ در رشته‌های مختلف، رونمایی کرده  و  در آن  فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی را شایسته نامزدی در پنج رشته اسکار ۲۰۲۲ دانسته است. او در این مطلب «قهرمان» را در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه  و بهترین فیلم بین‌المللی جزو احتمال‌های نامزدی جایزه اسکار قرار داده است. فینبرگ، همچنین امیر جدیدی را برای بازی در این فیلم در گروه سوم پیش‌بینی‌های خود از نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد در کنار فیلیپو اسکاتی، آنتونی راموس، تیم راث و وینستون دوک معرفی می‌کند.

اگرچه هنوز تاریخ اکران «قهرمان» در ایران مشخص نشده است اما طبق قوانین جدید  اکران عمومی این فیلم در سوئد و فرانسه (از ۱۲ نوامبر در سوئد و از ۲۲ دسامبر در فرانسه) برای نمایندگی ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نودوچهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار کفایت می‌کند. با این حال سعید خانی، پخش‌کننده این فیلم، نمایش عمومی «قهرمان» در پاییز امسال در ایران را قطعی می‌داند. همچنین کمپانی پخش آمازون نیز اعلام کرده که قصد دارد فیلم را برای پنجره فصل جوایز ۲۰۲۲ در آمریکا و کانادا، اکران کند که احتمالا در فاصله میانه پاییز و اوایل زمستان امسال، «قهرمان» در آمریکا و کانادا اکران خواهد شد. به این ترتیب به‌احتمال زیاد اکران عمومی «قهرمان» در ایران و جهان همزمان آغاز شود.

کد خبر: 29174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =