نوجوانی که قهرمان قصه شد

برخی شخصیت‌ها و مقام‌های فرهنگی درگذشت علی لندی نوجوان ایذه‌ای را تسلیت گفتند و از این نوجوان به عنوان قهرمان قصه‌ای یاد کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای چند روز پیش در پی وقوع یک آتش‌سوزی در منزلی برای نجات دو بانوی حادثه‌دیده شجاعانه به قلب آتش زد و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، روز گذشته (جمعه)  جان خود را از دست داد. به دنبال درگذشت این نوجوان برخی مقامات و شخصیت های فرهنگی پیام های تسلیت ارسال کردند.  

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت: آسمانی شدن علی لندی نوجوان دریادل ایذه‌ای، برگ زرین و افتخارآمیز دیگری برای نوجوانان قهرمان این مرز و بوم است.
بدون تردید دلاوری و بزرگ منشی و روح بلند این نوجوان، معنای دیگر و عمیق‌تری از مفهوم ایثار و از جان گذشتگی را آن هم در هفته دفاع مقدس عینیت بخشید و به منصه ظهور رساند.
وی افزود: جانبازی و ایثارگری در کشور عزیزمان ایران، کودک و نوجوان و بزرگ‌سال نمی‌شناسد، همان‌گونه که نوجوانان پاک سرشت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانه، تصویری بی بدیل از عشق و ازجان گذشتگی را نمایان کردند؛  نوجوانانی همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی که نامشان زمزمه نیمه شب ملکوتیان بود و در آسمان، مشهورتر از زمین بودند.

بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر در یادداشتی نوشت: علی لندی، نوجوان پانزده‌ساله، با ایثار جان خود برای نجات دیگران، در یادها و خاطره‌ها ماندگار و جاودانه شد. او که مهر باید به کلاس می‌رفت و درس‌ها می‌آموخت، خود درس مهر و از خودگذشتگی را به همگان آموخت؛ او که همچون دیگر هم‌سن‌وسالانش، باید داستان می‌خواند و قصه قهرمانان را می‌شنید، اینک خود داستان و قصه قهرمانی شد.
وی افزود: علی سوخت و معنای تازه‌ای به بودن داد و نگاه نوینی از نوجوانی به نمایش گذاشت. نوجوانانی که قصه‌های جنگ را در این روزهای دفاع مقدس می‌شنوند، امروز الگویی از جنس و زمان خود یافتند. علی، قهرمان امروز، با اقتدا به مولای خود حضرت علی (ع) و امام حسین (ع)، آموزگار بزرگسالان روزگار خود شد.

نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئت های مذهبی کشور نیز در پیامی نوشت: غیرت و مردانگی در این سامان موروثی است. نوجوانان و جوانانی که از دوران طفولیت زیر بیرق و علم اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  و مظهر ادب و ایثار حضرت ابوالفضل العباس (ع)  درس غیرت، شهامت و حمیت آموخته اند و هرگاه که لازم بدانند پای در مسیری می گذارند که پایان آن جز شهادت و جاودانگی چیز دیگری نیست.

کد خبر: 29166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =