نبض حیات دانشگاه در ارتباط با لایه های زیرین جامعه می‌زند

رییس دانشگاه تهران نوشت: دانشگاه به مثابه یکی از کانون‌های اصلی حل مسائل جامعه، نبض حیات و شاهرگ زندگی خود را در ارتباط جدی، عمیق و ریشه دار با لایه های زیرین جامعه می داند تا بتواند به دانشگاه مساله محور تبدیل شود.

به گزارش آتیه آنلاین از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: جوهره دانشگاه پیشتازی در عقلانیت جامعه و مراقبت از آن است. یکی از شروط به خطر نیفتادن عقلانیت در دانشگاه، ارتباط با لایه های زیرین جامعه و مساله محوری دانشگاه است.

وی تاکید کرد: کسب علم و دانایی، برای هر طالب معرفتی زمان بردار نیست و شروع سال تحصیلی تنها بهانه ای است که بهار دانش را جشن بگیریم. انقلاب شکوهمند اسلامی که ثمره مجاهدت های مردان پاک این مرزو بوم است، در پرتو دانشگاهی می تواند قدردان آن رشادت‌ها باشد که به مظهر ثقاقت و چالاکی اسلامی تبدیل شده و جهان بینی توحیدی به محور همه علوم تبدیل شود.

رییس دانشگاه تهران در ادامه این پیام آورده است: سال تحصیلی جدید و گرفتاری معضل کرونا، امکان نشست چهره به چهره با همه شما دانشجویان بزرگوار به مثابه فرزندان عزیزم و نیز همکاران پر تلاشم را فعلا به ناچار از من گرفته است،  اما همین حس پیشتازی در عقلانیت و مراقبت از بخطر نیفتادن آن که جوهره دانشگاه است، خانواده دانشگاه تهران را از هر زمان دیگری به هم نزدیک تر و مصمم تر به دستیابی به اهداف داخلی و بین المللی خود می‌کند.

مقیمی همچنین درباره برنامه‌های دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید توضیح داد: نقش‌آفرینی و سکان‌داری در اقتصاد کارآفرین محور از طریق سرمایه‌گذاری روی نوآوری، فناوری و ثروت‌آفرینی، تبدیل دانشگاه تهران به سازمانی متمرکز بر مسئولیت اجتماعی و حل مسائل جامعه، افزایش درآمدهای پایدار دانشگاه و اعضای هیات علمی از طریق ارائه خدمات دانشی به صنعت و کاهش وابستگی به بودجه دولتی و  مشارکت در دیپلماسی علمی کشور از طریق افزایش جذب دانشجویان بین‌المللی از جمله برنامه‌های دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید است.

وی در ادامه نوشت: همچنین به کارگیری ظرفیت علمی موجود در دانشگاه تهران در روابط بین‌المللی در جهت کمک به دیپلماسی علمی دولت،  افزایش رتبه دانشگاه تهران در نظام های رتبه‌بندی بین‌المللی،  رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه تهران و ارتقای کیفیت زیست و سبک زندگی دانشجویان و به روزرسانی برنامه‌های درسی با در نظر گرفتن تحولات روز و با رویکرد مسئله‌محوری نیز از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه تهران محسوب می‌شود.

کد خبر: 29160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =