جدیت تامین اجتماعی در پیگیری سیاست‌های کلی

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و در دستور کار است اهمیت زیادی دارد و باید در همه بخش‌های حاکمیتی با جدیت پیگیری شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت حقوقی، مجلس، دولت و امور بین‌الملل این سازمان اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه و همین طور قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز اهمیت بالایی دارند که باید در همه این موارد پیگیری دقیق و جدی برای انتقال دیدگاه‌های سازمان انجام شود.

وی ارتباط مناسب و موثر با مجلس، دولت و نهادهای بین‌المللی را اساس کار معاونت حقوقی، مجلس دولت و امور بین‌الملل دانست و افزود: البته وظیفه این معاونت بسیار فراتر از برقراری ارتباط است و انتظار می‌رود که انتقال نقطه نظرات تخصصی و کارشناسی سازمان به مجلس و دولت و همچنین انتقال و پیگیری صحیح مطالبات و دیدگاه‌های این مراجع در سازمان توسط این معاونت انجام شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: نخستین نکته‌ای که در حوزه مجلس و دولت باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر چشم‌انداز و نگرش مراجع تصمیم‌گیری نسبت به تامین اجتماعی است که برای تحقق این هدف باید دیدگاهها و نظرات کارشناسی و تخصصی بطور صحیح و به نحو مناسب پیگیری شود.

موسوی ادامه داد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تعامل مثبت و سازنده است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و تعاملات سازمانی شرایطی را فراهم کند که بتوانیم درباره مسائل مهم سازمان با همکاری مراجع مختلف، تصمیم محکم و درست بگیریم و تصمیمات را به خوبی اجرا کنیم.

وی برنامه‌محوری را از مسائل بسیار مهم در این سازمان برشمرد و گفت: در حوزه حقوقی، مجلس، دولت و امور بین‌الملل نیز برنامه ریزی اهمیت مضاعف دارد و باید اساس کار باشد. در این حوزه باید پیش‌بینی شرایط محتمل آینده را نیز داشته باشیم.

موسوی تصریح کرد: پیش‌بینی آینده این نیست که تصویری از آینده ترسیم شود بلکه هدف نهایی ما ساختن آینده و تأثیرگذاری بر تحولاتی است که در آینده روی می‌دهد.

وی اصلاح برخی تصورات درباره تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: بسیاری افراد تحلیل درستی از فعالیت سازمان ندارند. فهم درست از سازمان تامین اجتماعی اگر در جامعه شکل گیرد امکان اتخاذ تصمیم درست درباره مسائل مهم سازمان تامین اجتماعی را فراهم می‌کند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی انتقال تجارب موفق بشری را از اقدامات درست و از الزامات این سازمان برشمرد و گفت: ما در تامین اجتماعی رویکرد دینی خود یعنی اصول عدالت و تکافل اجتماعی و همچنین فراهم آوردن آرامش و آسایش جامعه را مبنای عمل قرار می‌دهیم و در کنار آن تجارب موفق بشری را نیز مطالعه می‌کنیم و کارهایی که در سایر کشورها در حوزه تأمین اجتماعی انجام می‌شود را هم بررسی می‌کنیم.

ابراهیم جواهری، معاون حقوقی، امور مجلس، دولت و بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد و اظهار داشت: مطابق بررسی و ارزیابی ای که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شده است بیش از ۱۰ درصد طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس، با سازمان تامین اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و در تمامی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی، نظرات کارشناسی و تخصصی سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان محترم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه می‌شود.

کد خبر: 29158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =